Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikolojiye Giriş | SHİ105 | 1 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Amaç |
Öğrencilerin sosyolojinin temel kavramlarını tanımlayarak toplumsal olgu ve olayları değerlendirebilmeleri, toplumsal kurum ve yapıların temel özelliklerini açıklayabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca sosyolojik bir bakış açısı kazanmaları hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojinin tarihçesi, sosyoloji kuramları, sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri, aile, ekonomi, siyaset, din, eğitim gibi temel toplumsal kurumları, kentleşme, suç ve hukuk, nüfus ve göç, bilim ve teknoloji, savaş gibi konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Feldman, RS. (2013) Understanding Psychology. (11th Ed International Ed.) New York: McGraw Hill. ISBN: 978-0-07-131482-4
Gerrig, R.J. and Zimbardo, PG. Psychology and Life. (2012) (2Oth Ed). UK: Pearson. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Psikoloji Nedir? | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Psikoloji Tarihi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Genler, Evrim ve Çevre | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Beyin ve Sinir Sistemi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Beyin ve Sinir Sistemi 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Öğrenme ve Koşullanma | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Düşünme ve Zeka | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Düşünme ve Zeka 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Düşünme ve Zeka 3 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Duygu, Stres ve Sağlık | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Psikopatoloji | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojideki araştırma yöntemlerini kullanabilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojik sorunlar için çözümler uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci davranış ve sosyal davranış olgularını fark edebilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci psikoloji ile ilgili temel kavramları ve kuramları ayırt edebilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci duyum, algılama, öğrenme, bellek, güdü, kişilik gibi kavramları psikoloji ile ilişkisini kurabilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojideki araştırma yöntemlerini kullanabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojik sorunlar için çözümler uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu dersin sonunda öğrenci davranış ve sosyal davranış olgularını fark edebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu dersin sonunda öğrenci psikoloji ile ilgili temel kavramları ve kuramları ayırt edebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu dersin sonunda öğrenci duyum, algılama, öğrenme, bellek, güdü, kişilik gibi kavramları psikoloji ile ilişkisini kurabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |