Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmete Giriş II | SHİ102 | 2 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal hizmetin Türkiye'de ve dünyada gelişimi hakkında bilgi vermeyi ve sosyal hizmet alanları hakkında bilgi vermeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sosyal hizmet etiği, sosyal hizmetlerin Türkiye'de gelişimi, dünyada sosyal hizmetlerin gelişimi, sosyal hizmet alanları. |
Ders Kaynakları |
Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyal Hizmet Kuram ve Yaklaşımları
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyal Hizmet Kuramları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 7 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 3 | 12 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmet etiği kavramı | Ders |
2 | Sosyal hizmette etik ilkeler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Dünyada sosyal hizmetlerin gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Gelişmekte olan ülkeler ve sosyal çalışma | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Engelliler ve sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çocuk, gençlik ve sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yaşlılık ve sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Göç ve sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Okul sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Madde bağımlılığı ve sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yoksulluk ve sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Psikiyatrik sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Tıbbi sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal hizmetin etik ilkelerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişimini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dünyada sosyal hizmetlerin gelişimini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dezavantajlı grupların sorunlarını belirleyebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dezavantajlı gruplara yönelik müdahale yöntemlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal hizmetin etik ilkelerini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sosyal hizmetlerin Türkiye'deki gelişimini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Dünyada sosyal hizmetlerin gelişimini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Dezavantajlı grupların sorunlarını belirleyebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Dezavantajlı gruplara yönelik müdahale yöntemlerini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |