Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntemleri | SHİ104 | 2 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgli detaylı bilimsel yaklaşımları ortaya koymak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek. |
Ders İçeriği |
Akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, araştırmaya giriş. Araştırma probleminin tanımlanması, araştırma tasarımı, anket tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri. Doğru referans vermek. Yurtiçi ve yurtdışı kütüphanelere ilişkin araştırma örnekleri |
Ders Kaynakları |
Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir. | |
2 | Bilimsel araştırmaya temel olan akımlar | |
3 | Bilim felsefesi | |
4 | Bilimsel araştırmanın ortaya çıkışı | |
6 | Tez, hipotez ve diğer kavramlar | |
6 | Tez, hipotez ve diğer kavramlar | |
7 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
8 | gözlem | |
9 | deney | |
10 | anket | |
11 | Anket sorusu hazırlama | |
12 | Güvenilirlik ve geçerlilik | |
14 | Veri analizi teknikleri | |
14 | Veri analizi teknikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma yöntem ve tekniklerini belirler. | |||
Bilimsel kaynak araştırması rapor edebilecektir. | |||
Araştırma bulgularını ifade edebilecektir. | |||
Bilimsel araştırma konusu tanımlayabilecektir. | |||
Analiz sonuçlarını rapor eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma yöntem ve tekniklerini belirler. | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
Bilimsel kaynak araştırması rapor edebilecektir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
Araştırma bulgularını ifade edebilecektir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
Bilimsel araştırma konusu tanımlayabilecektir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
Analiz sonuçlarını rapor eder. | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |