EN
  • Anasayfa
  • SHİ104 Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntemleri (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SHİ104 - Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntemleri SHİ104 2 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru YILMAZ
Ders Veren
Amaç

Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgli detaylı bilimsel yaklaşımları ortaya koymak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek ve tüm bunları sosyal hizmet alanına uyarlamak.

Ders İçeriği

Akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, araştırmaya giriş. Araştırma probleminin tanımlanması, araştırma tasarımı, anket tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri. Doğru referans vermek. Yurtiçi ve yurtdışı kütüphanelere ilişkin araştırma örnekleri. Sosyal hizmet alanında yer alan çalışma alanları.

Ders Kaynakları Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel araştırma nedir? Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Toplumsal Çalışma ve Toplumbilimsel Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Araştırma Taslağı Oluşturma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Vaka Çalışması Problem Çözme
4 Örnekleme Yöntemi Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
5 Veri Kaynakları Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 Veri Toplama Yöntem ve Teknikleri Beyin Fırtınası
7 Anket Yöntemi Problem Çözme İnceleme / Anket Çalışması
8 Ara Sınav Sözlü
9 Nitel Araştırma Yöntemleri
10 Bilimsel Araştırmalarda Etik Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
11 Geçerlilik, güvenilirlik, hata payı Beyin Fırtınası Sözlü
12 Sosyal Hizmetlerde Bireyle ve Grupla Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
13 Sosyal Hizmetlerde Toplumla Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
14 Final Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma yöntem ve tekniklerini belirler.
Bilimsel kaynak araştırması rapor edebilecektir.
Araştırma bulgularını ifade edebilecektir.
Bilimsel araştırma konusu tanımlayabilecektir.
Analiz sonuçlarını rapor eder.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Araştırma yöntem ve tekniklerini belirler. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel kaynak araştırması rapor edebilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma bulgularını ifade edebilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırma konusu tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Analiz sonuçlarını rapor eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -