Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntemleri | SHİ104 | 2 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgli detaylı bilimsel yaklaşımları ortaya koymak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek ve tüm bunları sosyal hizmet alanına uyarlamak. |
Ders İçeriği |
Akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, araştırmaya giriş. Araştırma probleminin tanımlanması, araştırma tasarımı, anket tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri. Doğru referans vermek. Yurtiçi ve yurtdışı kütüphanelere ilişkin araştırma örnekleri. Sosyal hizmet alanında yer alan çalışma alanları. |
Ders Kaynakları |
Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir? | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Toplumsal Çalışma ve Toplumbilimsel Çalışma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Araştırma Taslağı Oluşturma | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Vaka Çalışması Problem Çözme |
4 | Örnekleme Yöntemi | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
5 | Veri Kaynakları | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Veri Toplama Yöntem ve Teknikleri | Beyin Fırtınası |
7 | Anket Yöntemi | Problem Çözme İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
10 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Geçerlilik, güvenilirlik, hata payı | Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Sosyal Hizmetlerde Bireyle ve Grupla Çalışma | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
13 | Sosyal Hizmetlerde Toplumla Çalışma | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
14 | Final | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma yöntem ve tekniklerini belirler. | |||
Bilimsel kaynak araştırması rapor edebilecektir. | |||
Araştırma bulgularını ifade edebilecektir. | |||
Bilimsel araştırma konusu tanımlayabilecektir. | |||
Analiz sonuçlarını rapor eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma yöntem ve tekniklerini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilimsel kaynak araştırması rapor edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Araştırma bulgularını ifade edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilimsel araştırma konusu tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Analiz sonuçlarını rapor eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |