Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'nin Toplumsal ve Ekonomik Yapısı | SHİ106 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısı ile ilgili temel kavramları tanımlayarak Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısını tarihsel bağlamda değerlendirebilmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Toplumsal yapı ile ilgili temel kavramlar, Osmanlı dönemi toplum yapısı, Cumhuriyet dönemi toplumsal yapı, Günümüz toplumsal yapı ve değişimler, Geçmişten günümüze Türkiye'de ekonomi, eğitimi din, siyaset, nüfus, kentleşme, suç. |
Ders Kaynakları |
Türkiye'nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar- Birsen Gökçe
Dünden Bugüne Türkiye'nin Toplumsal Yapısı- Memet Zencirkıran Türkiye'nin Toplumsal Yapısı- Nevin Güngör Ergan |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplum ve Toplumsal Yapı | Ders |
2 | Türkiye'nin Toplumsal Yapısı I | Ders |
3 | Cumhuriyet Dönemi Türk Toplum Yapısı | Ders |
4 | Türkiye'de ekonomi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Türkiye'de nüfus | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Türkiye'de siyaset | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çalışma Yaşamı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Kentleşme | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Türkiye'de Gençlik | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Toplumsal Hareketler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Kimlik, Irk ve Etnisite | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Göç | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal ve ekonomik yapı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal sürecini tarihsel bağlamda değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin günümüzdeki ve gelecekteki toplumsal yapısı ile genel değerlendirmelerde bulunabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısında meydana gelen değişimleri genel hatlarıyla açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'deki ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel değişimleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal ve ekonomik yapı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal sürecini tarihsel bağlamda değerlendirebilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Türkiye'nin günümüzdeki ve gelecekteki toplumsal yapısı ile genel değerlendirmelerde bulunabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısında meydana gelen değişimleri genel hatlarıyla açıklayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Türkiye'deki ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel değişimleri açıklayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |