| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye'nin Toplumsal ve Ekonomik Yapısı | SHİ106 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısı ile ilgili temel kavramları tanımlayarak Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısını tarihsel bağlamda değerlendirebilmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Toplumsal yapı ile ilgili temel kavramlar, Osmanlı dönemi toplum yapısı, Cumhuriyet dönemi toplumsal yapı, Günümüz toplumsal yapı ve değişimler, Geçmişten günümüze Türkiye'de ekonomi, eğitimi din, siyaset, nüfus, kentleşme, suç. |
| Ders Kaynakları |
Emre KONGAR, 21. Yüzyılda Türkiye, 2000
Memet ZENCİRKIRAN (Editör)Dünden Bugüne Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, 2006 Anthony GIDDENS (Çev. Hüseyin Özen), Toplumun kuruluşu: yapılaşma kuramının ana hatları, 1999 İlber ORTAYLI, Osmanlı İmparatorluğu’nda iktisadi ve sosyal değişim, 2000 Şerif MARDİN, Osmanlı’da yöneten ve yönetilen, 1998 Türkiye'nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar- Birsen Gökçe Dünden Bugüne Türkiye'nin Toplumsal Yapısı- Memet Zencirkıran Türkiye'nin Toplumsal Yapısı- Nevin Güngör Ergan |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 6 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 6 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 1 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,16 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Toplumsal yapıyı açıklayan kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Toplumsal yapıyı açıklayan kuramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Türkiye'de toplumsal yapının temellerine giriş, Osmanlı Döneminin özeti | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Cumhuriyet Dönemi Türk Toplum Yapısı | Ders |
| 4 | Türkiye'de ekonomi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Türkiye'de nüfus | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Türkiye'de siyaset | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Türkiye'de siyaset | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Çalışma Yaşamı | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Kentleşme | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Türkiye'de Gençlik | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Toplumsal Hareketler | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Kimlik, Irk ve Etnisite | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Göç | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplumsal ve ekonomik yapı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal sürecini tarihsel bağlamda değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye'nin günümüzdeki ve gelecekteki toplumsal yapısı ile genel değerlendirmelerde bulunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Türkiye'deki ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel değişimleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısında meydana gelen değişimleri genel hatlarıyla açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal ve ekonomik yapı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | ;
| Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal sürecini tarihsel bağlamda değerlendirebilir. | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | ;
| Türkiye'nin günümüzdeki ve gelecekteki toplumsal yapısı ile genel değerlendirmelerde bulunabilir. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | ;
| Türkiye'deki ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel değişimleri açıklayabilir. | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | ;
| Türkiye'nin ekonomik ve toplumsal yapısında meydana gelen değişimleri genel hatlarıyla açıklayabilir. | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 2,4 | 5 | 5 | 4,2 | 4,2 | 1 | 1 | 1 | 3,2 | 2 | 5 | 2,2 | 2,6 | 4,4 |