EN
  • Anasayfa
  • SHİ108 İletişime Giriş (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SHİ108 - İletişime Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişime Giriş SHİ108 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yeliz GENÇER
Ders Veren Öğr. Gör. Yeliz GENÇER Öğr. Gör. Yıldız KOL
Amaç

Bireysel, toplumsal ve iş yaşamında önemli bir yetenek olarak görülen iletişim, hayatın her alanında karşımıza çıkan önemli bir disiplindir. Dersin amacı bu doğrultuda, gelişim ve iletişim arasındaki bağlantıyı görünür kılarak, bireylerin başarılı bir şekilde anlam ve aktarımda bulunabilmelerini ve iletişim sürecini iyi yönetmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

İletişim Kavramı ve Önemi, İletişimin İlkeleri ve Fonksiyonları, İletişimin Özellikleri ve İnsanların İletişim Kurma Nedenleri, İletişimin Amaçları ve İletişim Bağlamı, İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişim Engelleri ve İletişim Engellerini Aşma Yolları, İletişim Türleri, Sözel İletişim, Sözsüz İletişim, Bireylerarası İletişim, Grup ve Örgütsel İletişim, Kitle İletişimi, Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim, Çevrimiçi İletişim

Ders Kaynakları Genel ve Teknik İletişim (Metin Işık)
İletişim Bilimine Giriş (Metin Işık)
İletişim Nedir? (Merih Zıllıoğlu)
İletişim Bilimi (Judith Lazar)
Genel ve Teknik İletişim Kavramlar-İlkeler, Uygulamalar (İrfan Mısırlı)
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim Kavramı ve Önemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
2 İletişimin İlkeleri ve Fonksiyonları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
3 İletişimin Özellikleri ve İnsanların İletişim Kurma Nedenleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
4 İletişimin Amaçları ve İletişim Bağlamı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
5 İletişim Süreci ve Öğeleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
6 İletişim Engelleri ve İletişim Engellerini Aşma Yolları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
7 İletişim Türleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
8 Sözel İletişim Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
9 Sözsüz İletişim Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
10 Bireylerarası İletişim Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
11 Grup ve Örgütsel İletişim Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
12 Kitle İletişimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
13 Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
14 Çevrimiçi İletişim Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim sürecini yönetir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İletişim ilke ve fonksiyonlarını açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İletişim türlerini sıralar ve analiz eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İletişim engellerini kavrar ve iletişime olan etkisini açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İletişim sürecini yönetir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İletişim ilke ve fonksiyonlarını açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını kavrar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İletişim türlerini sıralar ve analiz eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İletişim engellerini kavrar ve iletişime olan etkisini açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5