Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişime Giriş | SHİ108 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bireysel, toplumsal ve iş yaşamında önemli bir yetenek olarak görülen iletişim, hayatın her alanında karşımıza çıkan önemli bir disiplindir. Dersin amacı bu doğrultuda, gelişim ve iletişim arasındaki bağlantıyı görünür kılarak, bireylerin başarılı bir şekilde anlam ve aktarımda bulunabilmelerini ve iletişim sürecini iyi yönetmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
İletişim Kavramı ve Önemi, İletişimin İlkeleri ve Fonksiyonları, İletişimin Özellikleri ve İnsanların İletişim Kurma Nedenleri, İletişimin Amaçları ve İletişim Bağlamı, İletişim Süreci ve Öğeleri, İletişim Engelleri ve İletişim Engellerini Aşma Yolları, İletişim Türleri, Sözel İletişim, Sözsüz İletişim, Bireylerarası İletişim, Grup ve Örgütsel İletişim, Kitle İletişimi, Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim, Çevrimiçi İletişim |
Ders Kaynakları |
Genel ve Teknik İletişim (Metin Işık)
İletişim Bilimine Giriş (Metin Işık) İletişim Nedir? (Merih Zıllıoğlu) İletişim Bilimi (Judith Lazar) Genel ve Teknik İletişim Kavramlar-İlkeler, Uygulamalar (İrfan Mısırlı) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | İletişimin İlkeleri ve Fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | İletişimin Özellikleri ve İnsanların İletişim Kurma Nedenleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | İletişimin Amaçları ve İletişim Bağlamı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | İletişim Süreci ve Öğeleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | İletişim Engelleri ve İletişim Engellerini Aşma Yolları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | İletişim Türleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Sözel İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Sözsüz İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Bireylerarası İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Grup ve Örgütsel İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Kitle İletişimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Çevrimiçi İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim sürecini yönetir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İletişim ilke ve fonksiyonlarını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İletişim türlerini sıralar ve analiz eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İletişim engellerini kavrar ve iletişime olan etkisini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim sürecini yönetir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletişim ilke ve fonksiyonlarını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletişim türlerini sıralar ve analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletişim engellerini kavrar ve iletişime olan etkisini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |