Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Antropoloji | SHİ110 | 2 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin insanın fizyolojik olarak gelişimini ortaya koyan antropoloji biliminden insanın kültürel gelişiminin ne şekilde gerçekleştiğini açıklamada faydalanmaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği fosiller ve anlattıkları, grup boyutu ve yerleşim, öğretmek paylaşmak ve mübadele, dilin ve simgeciliğin kökenleri, basit akrabalık yapıları gibi konulardan oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Antropolojinin tanımı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Antropolojinin çalışma konuları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Antropolojinin tarihçesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Etnografik yöntem | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Antropolojinin kuramları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Antropolojinin kuramları 2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Antropolojinin kuramları 3 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Kültür kavramını tartışma | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Kültürel süreçler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Geçinme biçimleri ve ekonomi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Aile ve akrabalık sistemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Toplumsal cinsiyet | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Siyasal antropoloji | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Din ve büyü | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda öğrenci sosyal antropoloji kuramlarını kronolojik sırayla açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci insanlar arasındaki ilişkinin tarihsel gelişimini antropolojik açıdan öğrenebilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci antropoloji ve sosyal antropololji arasındaki farkı ortaya koyabilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci kültürün insanın gelişimindeki rolünü ve katkısını gösterebilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bu dersin sonunda öğrenci sosyal antropolojinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda öğrenci sosyal antropoloji kuramlarını kronolojik sırayla açıklayabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bu dersin sonunda öğrenci insanlar arasındaki ilişkinin tarihsel gelişimini antropolojik açıdan öğrenebilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bu dersin sonunda öğrenci antropoloji ve sosyal antropololji arasındaki farkı ortaya koyabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bu dersin sonunda öğrenci kültürün insanın gelişimindeki rolünü ve katkısını gösterebilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bu dersin sonunda öğrenci sosyal antropolojinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |