Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Mevzuatı | SHİ201 | 3 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN |
Amaç |
Sosyal hizmet uygulamalarında gerekli yasal düzenlemeleri yetkin bir şekilde değerlendirmek ve kullanmak. |
Ders İçeriği |
Sosyal Hizmet Uygulamalarında Hukukun Yeri ve Önemi Seçilmiş Bazı Sosyal Hizmet Alanlarında Sosyal Hizmet Uygulamasının Hukuksal Çerçevesi I. Aile ve Çocuk Hukuku Ulusal Mevzuat I. Aile ve Çocuk Hukuku Uluslararası Mevzuat II. Türkiye'de Sosyal Yardım Hukuku III. Özürlüler Hukuku Nüfus Hizmetleri Kanunu Belediye ve Köy Kanunu |
Ders Kaynakları |
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI SOSYAL HİZMET MEVZUATI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
1 | Genel Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kadın Hakları ve Aile Mevzuatı | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kadın Hakları ve Aile Mevzuatı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Çocuk ve Gençlik Mevzuatı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Çocuk ve Gençlik Mevzuatı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Yaşlılar ve Engellilerle İlgili Mevzuat | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Yaşlılar ve Engellilerle İlgili Mevzuat | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Alanında Sosyal Hizmetle İlgili Mevzuat | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Alanında Sosyal Hizmetle İlgili Mevzuat | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Sosyal Hizmette Ceza Adalet Mevzuatı | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Diğer Sosyal Hizmet Alanlarını İlgilendiren Mevzuat ve Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Diğer Sosyal Hizmet Alanlarını İlgilendiren Mevzuat ve Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kadın hakları ve aile mevzuatını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuk ve gençlik mevzuatını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaşlılar ve engellilerle ilgili mevzuatı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık alanında sosyal hizmetle ilgili mevzuatı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmette ceza adalet mevzuatını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadın hakları ve aile mevzuatını açıklayabilir. | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | ;
Çocuk ve gençlik mevzuatını açıklayabilir. | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | ;
Yaşlılar ve engellilerle ilgili mevzuatı açıklayabilir. | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | ;
Sağlık alanında sosyal hizmetle ilgili mevzuatı açıklayabilir. | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | ;
Sosyal hizmette ceza adalet mevzuatını açıklayabilir. | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1,2 | 5 | 2,6 | 5 | 2 |