Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Kuram ve Yaklaşımları | SHİ203 | 3 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Amaç |
Sosyal hizmet disiplinine yön veren kuram ve yaklaşımları değerlendirmek ve kullanabilmek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Sistem Kuramı, Ekolojik Yaklaşım, Güçlendirme Yaklaşımı, Psikanalitik Kuram, Transaksiyonel Analiz, Varoluşçu Yaklaşım, Sosyal Hizmet Kuramları ve Yaklaşımları, Gerçeklik Terapisi, Geştalt Yaklaşımı, Birey Merkezli Yaklaşım, Yapısal Kuram, Bilişsel Davranışçı Yaklaşım, Krize Müdahale Yaklaşımı, Feminist Yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Veli Duyan- Sosyal Hizmet Mesleği: Temelleri, Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sistem Kuramı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Ekolojik Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Güçlendirme Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Psikanalitik kuram | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Transaksiyonel kuram | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Varoluşçu Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Görev Merkezli Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Gerçeklik Terapisi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Gestalt Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Birey Merkezli Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yapısalcı Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Bilişsel Davranışçı Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Krize Müdahale Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Feminist Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sistem kuramını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekolojik yaklaşım hakkında bilgi verebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güçlendirme yaklaşımı hakkında bilgi verebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Geştalt kuramını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Krize müdahale yaklaşımı hakkında bilgi verebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sistem kuramını açıklayabilir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Ekolojik yaklaşım hakkında bilgi verebilir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Güçlendirme yaklaşımı hakkında bilgi verebilir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Geştalt kuramını açıklayabilir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Krize müdahale yaklaşımı hakkında bilgi verebilir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |