Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Kuram ve Yaklaşımları | SHİ203 | 3 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Amaç |
Sosyal hizmet disiplinine yön veren kuram ve yaklaşımları değerlendirmek ve kullanabilmek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Sistem Kuramı, Ekolojik Yaklaşım, Güçlendirme Yaklaşımı, Psikanalitik Kuram, Transaksiyonel Analiz, Varoluşçu Yaklaşım, Görev Merkezli Yaklaşım , Gerçeklik Terapisi, Gestalt Yaklaşımı, Birey Merkezli Yaklaşım, Yapısalcı Yaklaşım, Bilişsel Davranışçı Yaklaşım, Krize Müdahale Yaklaşımı, Feminist Yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Taner Artan, Sosyal Hizmet Kuramları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sistem Kuramı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Ekolojik Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Güçlendirme Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Psikanalitik Analiz | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Transaksiyonel Analiz | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Varoluşçu Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Görev Merkezli Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Gerçeklik Terapisi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Gestalt Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Birey Merkezli Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yapısalcı Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Bilişsel Davranışçı Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Krize Müdahale Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Feminist Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sistem kuramını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Varoluşçu yaklaşımı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapısalcı yaklaşımı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekolojik yaklaşımı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Görev merkezli yaklaşımı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilişsel davranışçı yaklaşımı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güçlendirme yaklaşımını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gerçeklik terapisini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Krize müdahale yaklaşımını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikanalitik kuramı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gestalt yaklaşımını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Feminist yaklaşımı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Transaksiyonel kuramı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Birey merkezli yaklaşımı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sistem kuramını açıklayabilir. | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Varoluşçu yaklaşımı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yapısalcı yaklaşımı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ekolojik yaklaşımı açıklayabilir. | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Görev merkezli yaklaşımı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilişsel davranışçı yaklaşımı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Güçlendirme yaklaşımını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gerçeklik terapisini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Krize müdahale yaklaşımını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Psikanalitik kuramı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gestalt yaklaşımını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Feminist yaklaşımı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Transaksiyonel kuramı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Birey merkezli yaklaşımı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,71 | 0,43 | 0,43 | 0,29 | 0,43 | 0,43 | 0,43 | 0,29 | 0,71 | 0,29 | 0,14 | 0,14 | 0,14 | 0,14 | 0,14 |