Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Yönetimi | SHİ205 | 3 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI |
Amaç |
Bağlı bulunduğu Kanun, Türkiyedeki kamu yönetimi anlayışı ve çağdaş yönetim kavram ve kuramları çerçevesinde sosyal hizmet yönetiminin temel özellikleri, tipleri ve işleyiş esasları hakkında sosyal hizmet öğrencilerini çok yönlü bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Bu dersin ağırlık noktalarından birini örgüt ve yönetim ile ilgili kavramlar oluşturacaktır. Kavramsal çerçeve tamamlandıktan sonra sosyal hizmet yönetiminin temel özellikleri, tipleri, ilkeleri ve süreçleri üzerinde durulacaktır. Bu dersin bir diğer ağırlık noktasında ise 2828 Sayılı Kanun yer alacaktır. Söz konusu kanun mercek altına alındıktan sonra küreselleşen dünyada önemi giderek artan yerel yönetim ve sosyal hizmet ilişkisine de değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
Kahramanoğlu, E. (1998). Sosyal Hizmet İdaresi Ders Materyalleri. Ankara: Hacettepe Universitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu
Koşar, N. G. (1986) Sosyal Hizmet Mesleğinde Toplum Örgütlenmesi Yönteminin Gelişmesi. HU. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Dergisi, Cilt 4, Sayı 2-3, ss: 85-103. Sosyal Hizmet Yönetimi - Atatürk Üniversitesi AÖF |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %55 |
Toplam | %55 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %55 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
40
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetimin Tarihçesi, Tanımı Ve Niteliği | Ders Tartışmalı Ders |
1 | Yönetimin Tarihçesi, Tanımı Ve Niteliği | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Örgütsel Yönetim Kuramları I | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Örgütsel Yönetim Kuramları II | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Örgütlerde Sosyal Hizmet Uzmanları | Tartışmalı Ders |
6 | Sosyal Hizmet Örgütlerinin Yapısı | Tartışmalı Ders |
7 | Yönetim Süreçleri I | Tartışmalı Ders |
8 | Yönetim Süreçleri II | Tartışmalı Ders |
9 | Yönetim Süreçleri III | Tartışmalı Ders |
10 | Örgütsel Değişme Ve Öğrenen Örgütler | Tartışmalı Ders |
11 | Sosyal Hizmet Örgütlerinde Liderlik | Tartışmalı Ders |
12 | Sosyal Hizmet Örgütlerinde Kaynak Yönetimi | Tartışmalı Ders |
13 | Örgütlerde Stres Yönetimi | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme ve pratikteki uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çağdaş yönetim anlayışında meydana gelen son gelişmelerden haberdar olma ve bunları sosyal hizmet yönetimine uyarlayabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmet yönetimine eleştirel bakış açısı getirebilmeuyarlayabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmetin yerel yönetimlerle etkileşimini ve kuracağı ilişki modellerini kurgulama | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmet öğrencilerine yönetim/yönetme becerisi kazandırma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş yönetim anlayışında meydana gelen son gelişmelerden haberdar olma ve bunları sosyal hizmet yönetimine uyarlayabilme | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ;
Sosyal hizmet yönetimine eleştirel bakış açısı getirebilmeuyarlayabilme | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | ;
Sosyal hizmetin yerel yönetimlerle etkileşimini ve kuracağı ilişki modellerini kurgulama | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
Sosyal hizmet öğrencilerine yönetim/yönetme becerisi kazandırma | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ;
Ortalama Değer | 2,5 | 2 | 3,75 | 3,25 | 2,25 | 1,75 | 2,75 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1,75 | 1,75 | 2 |