EN
  • Anasayfa
  • SHİ205 Sosyal Hizmet Yönetimi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ205 - Sosyal Hizmet Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Hizmet Yönetimi SHİ205 3 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI
Amaç

Bağlı bulunduğu Kanun, Türkiyedeki kamu yönetimi anlayışı ve çağdaş yönetim kavram ve kuramları çerçevesinde sosyal hizmet yönetiminin temel özellikleri, tipleri ve işleyiş esasları hakkında sosyal hizmet öğrencilerini çok yönlü bilgilendirmektir.

Ders İçeriği

Bu dersin ağırlık noktalarından birini örgüt ve yönetim ile ilgili kavramlar oluşturacaktır. Kavramsal çerçeve tamamlandıktan sonra sosyal hizmet yönetiminin temel özellikleri, tipleri, ilkeleri ve süreçleri üzerinde durulacaktır. Bu dersin bir diğer ağırlık noktasında ise 2828 Sayılı Kanun yer alacaktır. Söz konusu kanun mercek altına alındıktan sonra küreselleşen dünyada önemi giderek artan yerel yönetim ve sosyal hizmet ilişkisine de değinilecektir.

Ders Kaynakları Kahramanoğlu, E. (1998). Sosyal Hizmet İdaresi Ders Materyalleri. Ankara: Hacettepe Universitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu
Koşar, N. G. (1986) Sosyal Hizmet Mesleğinde Toplum Örgütlenmesi Yönteminin Gelişmesi. HU. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Dergisi, Cilt 4, Sayı 2-3, ss: 85-103.
Sosyal Hizmet Yönetimi - Atatürk Üniversitesi AÖF
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 1 10
Toplam 45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %55
Toplam %55
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %55
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
40
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 118
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,63
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yönetimin Tarihçesi, Tanımı Ve Niteliği Ders Tartışmalı Ders
1 Yönetimin Tarihçesi, Tanımı Ve Niteliği Ders Tartışmalı Ders
3 Örgütsel Yönetim Kuramları I Ders Tartışmalı Ders
4 Örgütsel Yönetim Kuramları II Ders Tartışmalı Ders
5 Örgütlerde Sosyal Hizmet Uzmanları Tartışmalı Ders
6 Sosyal Hizmet Örgütlerinin Yapısı Tartışmalı Ders
7 Yönetim Süreçleri I Tartışmalı Ders
8 Yönetim Süreçleri II Tartışmalı Ders
9 Yönetim Süreçleri III Tartışmalı Ders
10 Örgütsel Değişme Ve Öğrenen Örgütler Tartışmalı Ders
11 Sosyal Hizmet Örgütlerinde Liderlik Tartışmalı Ders
12 Sosyal Hizmet Örgütlerinde Kaynak Yönetimi Tartışmalı Ders
13 Örgütlerde Stres Yönetimi Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirme ve pratikteki uygulama örnekleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çağdaş yönetim anlayışında meydana gelen son gelişmelerden haberdar olma ve bunları sosyal hizmet yönetimine uyarlayabilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal hizmet yönetimine eleştirel bakış açısı getirebilmeuyarlayabilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal hizmetin yerel yönetimlerle etkileşimini ve kuracağı ilişki modellerini kurgulama Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal hizmet öğrencilerine yönetim/yönetme becerisi kazandırma Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Çağdaş yönetim anlayışında meydana gelen son gelişmelerden haberdar olma ve bunları sosyal hizmet yönetimine uyarlayabilme 3 2 2 5 2 2 2 4 3 2 1 1 2 1 2
Sosyal hizmet yönetimine eleştirel bakış açısı getirebilmeuyarlayabilme 2 1 5 2 2 1 2 3 3 4 2 2 1 2 3
Sosyal hizmetin yerel yönetimlerle etkileşimini ve kuracağı ilişki modellerini kurgulama 3 3 3 4 3 3 5 2 2 1 2 2 1 1 2
Sosyal hizmet öğrencilerine yönetim/yönetme becerisi kazandırma 2 2 5 2 2 1 2 3 4 1 3 3 3 3 1
Ortalama Değer 2,5 2 3,75 3,25 2,25 1,75 2,75 3 3 2 2 2 1,75 1,75 2