EN
  • Anasayfa
  • SHİ211 Yaşlılarla Sosyal Hizmet (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ211 - Yaşlılarla Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yaşlılarla Sosyal Hizmet SHİ211 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI
Amaç

Yaşlı bireylerle çalışan sosyal hizmet çalışanının sorumluluklarını neler olduğunu, yaşlı bireylerle çalışma sürecinde dikkat edilecek hususların neler olduğunu ve yaşlı bireylerin yaşamını değerlendirebilmeyi kavrayabilmek.

Ders İçeriği

Yaşlılık tanımı, Yaşlılıkta bireysel ve toplumsal yaşam, Sosyal hizmette yaşlı refahı alanı, Yaşlılar için sosyal hizmet uygulamaları, Yaşlı, sosyal hizmet uzmanı ve sosyal hizmet süreci, Yaşlı birey ile çalışma, Yaşlının ailesi ve yakınlarıyla çalışma, Diğer sosyal destek sistemleri ile çalışma, Yaşlılara yönelik sosyal hizmetler, Yaşlılar için kurumsal bakım, Yaşlılara yönelik sosyal politika analizi, Yaşlıların yaşam kalitesinin iyileştirilmesi.

Ders Kaynakları Kalınkara, V. (2019). Yaşlılık Yeni Yüzyılın Gerçeği. Ankara: Nobel Yayınevi.
Kalınkara, V. (2016). Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
Şentürk, Ü. (2020). Yaşlılık Sosyolojisi Yaşlılığın Toplumsal Yörüngeleri. Bursa: Dora Basım ve Yayınevi.
Kalınkara, V. (2019). Yaşlılık Disiplinlerarası Yaklaşım, Sorunlar, Çözümler. Ankara: Nobel Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yaşlılıkla İlgili Temel Kavram ve Kuramlar Ders Tartışmalı Ders
2 Demografik Değişim Dinamikleri ve Yaşlı Nüfus Ders Tartışmalı Ders
3 Yaşlılık ve Sağlık Ders Tartışmalı Ders
4 Yaşlı Bireylerle İletişim Ders Tartışmalı Ders
5 Yaşlı İhmali ve İstismarı Ders Tartışmalı Ders
6 Yaşlılık Politikaları Ders Tartışmalı Ders
7 Yaşlı Hakları Ders Tartışmalı Ders
8 Yaşlılara Sunulan Hizmetler Ders Tartışmalı Ders
9 Yaşlılarla Çalışmada Etik Açıdan Önemli Hususlar Ders Tartışmalı Ders
9 Yaşlılarla Çalışmada Etik Açıdan Önemli Hususlar Ders Tartışmalı Ders
11 Yaşlı Ayrımcılığı-Baby Bomm Kuşağı Ders Tartışmalı Ders
12 Yaşlılık ve Yalnızlık Ders Tartışmalı Ders
13 Yaşlılık ve Göç Ders Tartışmalı Ders
13 Yaşlılık Olgusuna İlişkin Güncel Tanımlar ve Tartışmalar Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci yaşlılık ile ilgili kavramları açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci yaşlılık dönemi kuramlarını açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci tüm dünya için geçerli olan demografik yaşlanma eğilimini neden-sonuç ilişkisi içinde öğrenerek üretilen politikaların işlevlerini sosyal hizmet bakış açısıyla tartışabilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci yaşlı bireylerin sahip oldukları hakları koruyan ulusal ve uluslararası yasal dayanakları incelemekte ve hak ihlallerini tartışabilmektedir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci yaşlılık dönemine özel sosyal, bilişsel, duyuşsal ve tinsel nielikler hakkında bilgi sahibi olarak ihtiyaç değerlendirmesi yapabilir ve temin yollarını bulabilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci yaşlılık ile ilgili kavramları açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci yaşlılık dönemi kuramlarını açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci tüm dünya için geçerli olan demografik yaşlanma eğilimini neden-sonuç ilişkisi içinde öğrenerek üretilen politikaların işlevlerini sosyal hizmet bakış açısıyla tartışabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci yaşlı bireylerin sahip oldukları hakları koruyan ulusal ve uluslararası yasal dayanakları incelemekte ve hak ihlallerini tartışabilmektedir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci yaşlılık dönemine özel sosyal, bilişsel, duyuşsal ve tinsel nielikler hakkında bilgi sahibi olarak ihtiyaç değerlendirmesi yapabilir ve temin yollarını bulabilir. - - - - - - - - - - - - - - -