Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Sosyal Hizmet | SHİ213 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı sağlık kurum ve kuruluşlarından hizmet alan hastaların tedavi sürecini etkileyen psiko-sosyal ve sosyo-ekonomik sorunlarının, sosyal hizmet mesleği ve disiplininin yöntem ve teknikleriyle çözümlenebilmesi için tıbbi sosyal hizmetin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve denetlenmesine ilişkin usul ve esasları belirleyerek tıbbi sosyal hizmet uygulamalarının insan hakları, eşitlik ve sosyal adalet temelli bir anlayış ile etkili ve ulaşılabilir bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Sağlık, hastalık, hasta, modern tıp, hastane, sağlık sosyolojisi, Tıbbi Sosyal Hizmetin tarihçesi (Dünya ve Türkiye), farklı ülkelerin sağlık, refah ve sosyal hizmet politikaları, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, Sağlık politikası ve Tıbbi Sosyal Hizmet, Tıbbi Sosyal Hizmetin kapsamı, Örnek olaylar, Hastaların hastanede yaşadıkları sorunlar, Sağlık Kuruluşlarında sosyal hizmet uzmanının rol ve işlevleri, Hasta Hakları, Sağlık alanında kullanılan yaklaşımlar, Hak temelli yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Attepe özden, S ve Özcan, E. (2019). Tıbbi Sosyal Hizmet, Ankara: Nobel. Yayınevi.
Özbesler, C., İçağasıoğlu, Çoban, A. (2010). Hastane ortamında sosyal hizmet uygulamaları: Ankara örneği. Toplum ve Sosyal Hizmet, 21 (2), 31-46. Acar, M. (2013). Onkolojide sosyal hizmet: Vaka örnekleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24 (2), 231-252. Tıbbi Sosyal Hizmet Mevzuatı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği ve işlenişi hakkında genel bilgilendirme | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Tıbbi Sosyal Hizmet Kavramı ve Tarihçesi | Ders Gösterim |
3 | Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında Terimler ve Kavramlar | Ders Gösterim Benzetim |
4 | Tıbbi Sosyal Hizmet Mevzuatı-1 | Ders Gösterim Benzetim |
5 | Tıbbi Sosyal Hizmet Mevzuatı-2 | Ders Gösterim Benzetim |
6 | Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulama Ortamları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Hastane Tıbbi Sosyal Hizmet, Hasta ve Çalışan Hakları Birimleri | Ders Gösterim Benzetim |
8 | Ara Sınav | Ders Sözlü |
9 | Psikiyatrik Sosyal Hizmet | Ders Gösterim Benzetim |
10 | Onkolojik Sosyal Hizmet | Ders Benzetim |
11 | Pediatrik Sosyal Hizmet | Gösterim Benzetim |
12 | Sağlık Tedbiri Kararı Uygulamaları | Ders Gösterim Benzetim |
13 | Tıbbi Sosyal Hizmet ve Ekip Çalışması | Ders Benzetim Grup Çalışması |
14 | Genel değerlendirme ve önemli konuların tekrarı | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, tıbbi sosyal hizmet alanının temel özelliklerini (kapsam, amaç, hedef, odak, müracaatçı, hizmet sunumu) öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık alanında sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecekler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci hasta haklarını bilecek ve savunuculuğunu yapacaktır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci sağlık hizmetleri sunumunun her boyutunda yürürlükte olan başlıca mevzuatı öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlıkta biyopsikososyal boyutların önemini kavrayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, tıbbi sosyal hizmet alanının temel özelliklerini (kapsam, amaç, hedef, odak, müracaatçı, hizmet sunumu) öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık alanında sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci hasta haklarını bilecek ve savunuculuğunu yapacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sağlık hizmetleri sunumunun her boyutunda yürürlükte olan başlıca mevzuatı öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlıkta biyopsikososyal boyutların önemini kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |