Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yoksulluk ve Sosyal Hizmet | SHİ215 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Yoksulluğun tanımı, yoksulluktaki eğilimler, yoksulluk kültürü, sosyal bir sorun olarak yoksulluk, yoksulluğun Türkiye’deki ve Dünya’daki nedenleri, mikro, mezzo ve makro düzeylerde yoksulluğun belirleyicileri ve yoksulluğun önlenmesinde sosyal hizmetin rolü ve fonksiyonları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yoksulluk ve tanımı, Kronik yoksulluk, Yoksulluğun nedenleri, Yoksulluk ve yoksunluk, Yoksulluk kültürü, Dünya’da ve Türkiye’de gelir yoksulluğu, Küresel sosyal hizmet ve yoksulluk, Sosyal riskler ve yoksulluk, İnsani yoksulluk ve insani gelişme, Yoksullukla mücadele stratejileri, Mikro ve Makro stratejiler, Sosyal yardım alanı ve yoksulluk, Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı. |
Ders Kaynakları |
Şen & Taşkesen (2018). Yoksulluk ve Sosyal Hizmet. Eğitim Yayınevi
Taşğın (2017). Yoksulluk, İnsan Hakları ve Sosyal Hizmetler. Nika Yayınevi Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları ve konu ile ilgili çeşitli makale ve kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yoksulluk ve tanımı | Ders Tartışmalı Ders |
1 | Giriş Dersi: Dersin Tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Kronik yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Yoksulluk Tanımları ve İlgili Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yoksulluk ve yoksunluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Tarihsel Süreçte Yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Dünya’da ve Türkiye’de gelir yoksulluğu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Tarihsel Süreçte Yoksulluk II | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Küresel sosyal hizmet ve yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Yoksulluk ve Akıl Ruh Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sosyal riskler ve yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Yoksulluk ve Kadın | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Sözlü |
7 | Yoksulluk ve Çocuk: Çocuk Yoksulluğu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İnsani yoksulluk ve insani gelişme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Yoksullukla mücadele stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Engelli Yoksulluğu | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Mikro stratejiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Yaşlılık ve Yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Makro stratejiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Medyada Yoksulluk Temsilleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sosyal yardım alanı ve yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Dijitalleşme, Yoksulluk ve Sosyal Hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Sosyal Dışlanma, Sosyal Sermaye ve Dayanışma Ağları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Türkiye'de Yoksullukla Mücadelede Güncel Politikalar ve Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yoksulluk kavramını ve türlerini tanımlar, temel ölçütleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoksulluğun tarihsel gelişimini ve yapısal nedenlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoksulluğun birey ve toplum üzerindeki sosyal, psikolojik ve ekonomik etkilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dezavantajlı gruplar (kadınlar, çocuklar, engelliler, yaşlılar) açısından yoksulluk deneyimlerini karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmetin yoksullukla mücadeledeki rollerini ve müdahale modellerini uygular ve değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yoksulluk kavramını ve türlerini tanımlar, temel ölçütleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yoksulluğun tarihsel gelişimini ve yapısal nedenlerini analiz eder. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yoksulluğun birey ve toplum üzerindeki sosyal, psikolojik ve ekonomik etkilerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dezavantajlı gruplar (kadınlar, çocuklar, engelliler, yaşlılar) açısından yoksulluk deneyimlerini karşılaştırır. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sosyal hizmetin yoksullukla mücadeledeki rollerini ve müdahale modellerini uygular ve değerlendirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 2,2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |