Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Suçluluk ve Sosyal Hizmet | SHİ217 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Suçluluk alanında sosyal hizmetin amacı, suçlunun rehabilitasyonun sağlanmasıdır. Toplumun düzen ve refahını sağlamak için, toplumu oluşturan bireyleri suça yönelten sebepleri ortaya koymak ve mümkün mertebe suçun önlenmesi için gereken tedbirleri almak ve uygulamak; suçlu kitlenin toplumla kaynaşmasını sağlamak için sosyal hizmet alanında rehabilite edici unsurları kullanmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
"Çocuk Hakları Sözleşmesi" ve "İnsan Hakları Bildirgesi" bağlamında suça yönelen çocuk, genç ve yetişkinlerin hakları ve ihtiyaçları. Makro, mezzo, mikro düzey sosyal sistemlerle ilişkili olarak suçluluğun nedenleri. Bütüncü (generalist) sosyal hizmet yaklaşımı içinde çocuk, kadın ve yetişkin suçluluğuna müdahale. Çocuk ve ceza adaleti sistemlerinin özellikleri ve refah, eğitim, sağlık ve sosyal güvenlik sistemleriyle ilişkileri. Çocuk genç, kadın ve yetişkin suçlularla önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modelleri. |
Ders Kaynakları |
Akgün, R. (2021). Adli Sosyal Hizmet - Teoriden Pratiğe. Ankara: Nika.
Akgün, R. (2021). Adli Sosyal Hizmet - Teoriden Pratiğe. Ankara: Nika. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Giriş ve Tanıtım | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Sapma, Suç ve Kriminoloji Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Suçlu Davranışın Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Suçlu Davranışın Açıklanması | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Suç ve Suçluluk Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Suç Türleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Suç Türlerinin Dünya´da ve Türkiye´deki Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Suçu Etkileyen Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Suçluluk ve Sosyal Hizmet İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Suçluluk ve Sosyal Hizmet İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Suça ve Suçluluğa Yönelik Sosyal Hizmet Müdahalesi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Suçu Önlemede Sosyal Hizmetin Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Suça Bulaşmış Kişilere Yönelik Sosyal Hizmet Faaliyetleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Kadın ve Yetişkin Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci sosyal Hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci sosyal Hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal Hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal Hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |