Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet | SHİ219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Metehan BEKLEVİŞ |
Amaç |
Toplumsal cinsiyet ve rollere ilişkin kavramları öğrenerek sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. |
Ders İçeriği |
Toplumsal cinsiyet kavramı, Feminist Kuramlar, Toplumsal Cinsiyet Eşitsizlikleri, Dünyada ve Türkiye'de kadın hareketi, Feminist Teori, Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet |
Ders Kaynakları |
Kaylı, D. ve Kaylı, F. (2016). Sosyal Politikanın Cinsiyet Halleri. Nika Yayınevi
Connell, R.W. (2016) Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, İstanbul: Ayrıntı yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Cinsiyet Temelli Ayrımcılıklar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Aile ve Evlilik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Feminist Kuramlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Dünyada Kadın Hareketi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Türkiye'de Kadın Hareketi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Ara Sınav | Sözlü |
8 | Kadın emeği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Erkeklik çalışmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Cinsiyetçi söylemler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Feminist Teori | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine bağlı sosyal hizmet uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine bağlı sosyal hizmet uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal cinsiyet kavramı kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
.Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal cinsiyet kavramı kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
.Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |