| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet | SHİ219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Nilgün DALİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Metehan BEKLEVİŞ |
| Amaç |
Toplumsal cinsiyet ve rollere ilişkin kavramları öğrenerek sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. |
| Ders İçeriği |
Toplumsal cinsiyet kavramı, Feminist Kuramlar, Toplumsal Cinsiyet Eşitsizlikleri, Dünyada ve Türkiye'de kadın hareketi, Feminist Teori, Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet |
| Ders Kaynakları |
Kaylı, D. ve Kaylı, F. (2016). Sosyal Politikanın Cinsiyet Halleri. Nika Yayınevi
Connell, R.W. (2016) Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, İstanbul: Ayrıntı yayınevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,65 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Cinsiyet Temelli Ayrımcılıklar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Aile ve Evlilik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Feminist Kuramlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Dünyada Kadın Hareketi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Türkiye'de Kadın Hareketi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Ara Sınav | Sözlü |
| 8 | Kadın emeği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 9 | Erkeklik çalışmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 10 | Cinsiyetçi söylemler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 11 | Feminist Teori | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 13 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine bağlı sosyal hizmet uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 13 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine bağlı sosyal hizmet uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 14 | Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplumsal cinsiyet kavramı kavrar. | |||
| Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | |||
| Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | |||
| .Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal cinsiyet kavramı kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | ;
| Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | ;
| Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| .Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | ;
| Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,6 | 2,8 | 3,2 | 3,4 | 4,2 | 4 | 3,6 | 3 | 2,6 | 2,8 | 2,8 | 4,2 | 3,2 | 2,4 | 3,4 |