EN
  • Anasayfa
  • SHİ221 Okul Sosyal Hizmet (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ221 - Okul Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Okul Sosyal Hizmet SHİ221 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Nilgün DALİ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere okul sosyal hizmetinin toplumsal yaşam içerisindeki yerinin ve işlevlerinin öğretilmesi ve sosyal hizmet uygulamaları içerisindeki yerinin öğrenilmesidir.

Ders İçeriği

Okul Sosyal Hizmeti kavramı, Okul Sosyal Hizmetinin Genel Çerçevesi ve Kapsamı ve Okul Sosyal Hizmetinin Tarihsel Gelişimi, Okulun Kurumsal Yapısı ve Sosyal Kurumlar, Okul Kültürü ve Politik Ortamı, Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve İşlevleri, Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması, Okul Sosyal Hizmeti Uygulama Standartları, Okul ortamında şiddet.

Ders Kaynakları Alptekin, K., Erdoğan, B., Akbaba, O., Şahin, Z., Yeğin, K. (2019). Okul Sosyal Hizmeti Uygulaması. Ankara: Nobel Yayınevi
Sosyal Hizmet Dergisi (Ocak-Haziran/Temmuz-Aralık 2014). Okul Sosyal Hizmeti Özel Sayısı. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını
Jarolman, J. (2017). Çev: Yasemin ÖZKAN. Okul Sosyal Hizmeti-Bir Uygulama Kılavuzu. Nika Yayınevi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verme Ders Tartışmalı Ders
2 Okul, okul ve çocuk, eğitim sistemi: okulun iç ve dış paydaşları, Ders Tartışmalı Ders
3 Okullarda yaşanan sorun alanları, okullarda psiko-sosyal destek hizmetleri, okul sosyal hizmetine duyulan gereksinim Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Okul sosyal hizmetinin tarihçesi, dünyada okul sosyal hizmeti uygulaması Ders Gösterim Benzetim
5 Okul sosyal hizmetinin genel çerçevesi ve kapsamı, okul sosyal hizmetinin eğitim sistemi içindeki yeri, temel yaklaşımlar Ders Benzetim
6 Okul sosyal hizmet uzmanının okulda sisteminde çalıştığı aktörler: Öğrenciler, aileler, yöneticiler ve öğretmenler Ders Gösterim Benzetim
7 Okul Sosyal Hizmet Uzmanının ana işlevleri ve rolleri Ders Gösterim Benzetim
8 Ara Sınav Ders Beyin Fırtınası Sözlü
9 Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Birlikte Çalıştığı Kurumlar ve Meslek Elemanları ve Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması Ders Gösterim Benzetim
10 Okul sosyal hizmet uzmanının temel müdahale becerileri, okul sosyal hizmet uzmanını bekleyen güçlükler Ders Benzetim
11 Okulun toplumla bağlantısı, okul sosyal hizmetinde toplumla çalışma Ders Benzetim Seminer
12 Okul sosyal hizmetine ilişkin Türkiye' deki yasal düzenlemeler ve okul sosyal hizmet uzmanının bilmesi gereken mevzuat Ders Gösterim Benzetim
13 Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (1) Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü
14 Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (2), dersin genel değerlendirmesi Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko–sosyal sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalesini planlar, uygular ve sonlandırır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul ortamında ekip çalışması yapma becerisi kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul sosyal hizmeti ve bağlantılı mevzuatı bilir ve kullanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko–sosyal sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalesini planlar, uygular ve sonlandırır - - - - - - - - - - - - - - -
Okul ortamında ekip çalışması yapma becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Okul sosyal hizmeti ve bağlantılı mevzuatı bilir ve kullanır. - - - - - - - - - - - - - - -