EN
  • Anasayfa
  • SHİ223 Kentleşme ve Sosyal Hizmet (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ223 - Kentleşme ve Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kentleşme ve Sosyal Hizmet SHİ223 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR
Ders Veren Öğr. Gör. Metehan BEKLEVİŞ
Amaç

Kenti tarihsel bir arka plan eşliğinde ve kuramsal yaklaşımlar paralelinde anlamak, kentleşme, kentlileşme ve göç ilişkisini küreselleşme doğrultusunda irdelemektir. Ayrıca, Türkiye’de yaşanan kentsel süreçler üzerinden kentteki birey ve grupların sorunlarını sosyal hizmet perspektifinden değerlendirmek, sosyal hizmet açısından yapabilirlikleri tartışmak, kentsel sorunlar ve çözümleri hakkında eleştirel düşünme pratiğini geliştirmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kentleşme tanımının yapılması ve kentleşme ile ilgili temel kavramların açıklanması,Kentleşmeye yönelik kuramlar, Kırsal ve kentsel alanların farklılıkları,Dünyadaki ve Türkiye'deki kentleşmenin tarihsel arka planı, Kentleşmeyi ortaya çıkaran sebepler, Kentleşmenin ortaya çıkardığı sorunlar, Gecekondu kavramı ve Türkiye'de gecekondulaşma olgusu, Kentleşme ve toplumsal hareketlilik, Kentleşme politikaları, Kentteki toplumsal tabakalaşma sistemleri, Kentleşme ve sosyal hizmet, Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri, Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalelerinin Önemi

Ders Kaynakları Davies, B. (1968). Social needs and resources in local services: Wiley Online Library
Dominelli, L. (2018). Yeşil Sosyal Hizmet: Çevre Krizlerinden Çevresel Adalete (Çeviri Editörü: İçağasıoğlu Çoban, A., 1. Basım), Ankara:Nika Yayınevi
Gencer, T. E. (2019). İnsan-mekân ilişkisinin bütüncül boyutu: Kent-mekân çalışmalarında sosyal hizmet gereksinimi
Keleş, R.(2006). Kentleşme Politikası. İmge Yaynları: Ankara
Tahire Erman (2004). Gecekondu Çalışmalarında ’Öteki’ Olarak Gecekondulu Kurguları, European Journal of Turkish Studies, https://ejts.revues.org/85
Özden, Pelin Pınar (2010). “Kentsel yenilemenin unutulan öğesi: Toplumsal yenilenme”, Türkiye Perspektifinden Kent Sosyolojisi Çalışmaları (der: Ö. Uğurlu, N.Ş. Pınarcıoğlu, A. Kanbak, M. Şiriner), Örgün yayıneci: İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve Derse Giriş (Dersin içeriğinin; amacının ve ana hatlarının tanıtılması) Ders
2 Kent, Kentleşme, Kentlileşme Kavramları Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Kentlerin Tarihsel Gelişimi, Mekan ve Kent Kavramları; Kent-Sosyal Hizmet Bağlantısı Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Kent Kuramları Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Kentli Hakkı, Sosyal Adalet ve Kentte Adalet Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Kent Konseyleri, Katılım, Kentte Yapabilirlikler ve Nitelikli Boş Zaman Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Kentsel Sorunlar, Kentsel Dönüşüm ve Toplumsal Değişim Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Göç ve Kentleşme Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Yoksulluk, İleri Marjinalizasyon, Dışlanma ve Kentleşme Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Suçluluk ve Kentleşme Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Toplumsal Cinsiyet ve Kentleşme Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Kentsel Alanda Kadınlar ve Çocuklar Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Kentsel Alanda Yaşlılar ve Engelliler Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Kentsel Alanda Mülteciler ve Göçmenler Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kentleşme sürecinin beraberinde getirdiği sorunları anlar. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Geleneksel kent ve çağdaş kent arasındaki ayrımı fark eder. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Kentleşme ile birlikte ortaya çıkan sosyal hizmet ihtiyaçlarını tanımlar. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kent ve gecekondu bölgelerinde sosyal hizmet müdahalesini öğretir Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Çevresel ve toplumsal sorunlara yönelik duyarlılığın oluşturur ve bunlara çözüm sunmaya çalışır. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kentleşme sürecinin beraberinde getirdiği sorunları anlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Geleneksel kent ve çağdaş kent arasındaki ayrımı fark eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Kentleşme ile birlikte ortaya çıkan sosyal hizmet ihtiyaçlarını tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Kent ve gecekondu bölgelerinde sosyal hizmet müdahalesini öğretir - - - - - - - - - - - - - - -
Çevresel ve toplumsal sorunlara yönelik duyarlılığın oluşturur ve bunlara çözüm sunmaya çalışır. - - - - - - - - - - - - - - -