Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomi | SHİ229 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seda AFŞAR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ahmet TUHAN |
Amaç |
Mikro İktisadi olguların incelenmesi olup, beraberinde öğrenciye Dünya ve Türkiye Ekonomisi ve güncel sorunlara ilişkin genel bir paradigma vermek amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Ekonominin Konusu, Kapsamı ve Tarihçesi, Ekonominin Diğer Bilimler Arasındaki Yeri, Ekonomi Biliminin Amacı, Ekonominin Temel Kavramları: İhtiyaç, Mal, Hizmet, Üretim Faktörleri: Doğa, Emek, Sermaye, Girişimci, Üretim Olanakları Eğrisi ve Analizi, Fayda ve Değer, Servet, Gelir, Talep: Talebin Özellikleri,Talebe Etki Eden Faktörler, Talep Kanunu, Talep Fonksiyonu, Talep Eğrisinin Hareketleri, Elastikiyet Kavramı, Arz: Arzın Özellikleri, Arza Etki Eden Faktörler, Arz Kanunu, Arz Fonksiyonu, Arz Eğrisinin Hareketleri, Piyasa Dengesi, Piyasa ve Piyasada Fiyatların Oluşumu, Piyasa Çeşitleri, Üretici ve Tüketici Rantı, Devletin Fiyatlara Müdahalesi, İşsizlik Kavramı, İşsizlik Çeşitleri, İşsizlikle Mücadelede Uygulamalı İş gücü Piyasası Politikaları, Para ve Banka, Milli Gelir Kavramları ve Hesaplanması,Enflasyon, Nedenlerine Göre Enflasyon Türleri konularını kapsar. |
Ders Kaynakları |
DİNLER, Z. (2016). İktisat, 8.Baskı, Bursa: Ekin Basım Yayın
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomi Bilimine Giriş, Ekonomide Temel Kavramlar | Ders |
2 | Üretim, Üretim Faktörleri ve Üretim olanakları Eğrisi | Ders |
3 | Literatür Taraması Arz ve Talep | Ders |
3 | Literatür Taraması Arz ve Talep | Ders |
5 | Literatür Taraması Esneklik ve Eğim | Ders |
6 | Literatür Taraması Talep Esneklikleri | Ders |
7 | Literatür Taraması Arz Esneklikleri | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Literatür Taraması Piyasa Türleri | Ders |
10 | Literatür Taraması Üretim ve Maliyetler | |
11 | Literatür Taraması Makroekonomik Görünüm | Ders |
12 | Literatür Taraması Ekonomik Büyüme ve Kalkınma | Ders |
13 | Literatür Taraması Milli Gelir Kavramı ve Hesaplamalar | Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir. | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır. | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar. | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir. | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |