EN
  • Anasayfa
  • SHİ229 Ekonomi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ229 - Ekonomi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ekonomi SHİ229 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi örgün eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Seda AFŞAR (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Mikro İktisadi olguların incelenmesi olup, beraberinde öğrenciye Dünya ve Türkiye Ekonomisi ve güncel sorunlara ilişkin genel bir paradigma vermek amaçlanmaktadır

Ders İçeriği

Ekonominin Konusu, Kapsamı ve Tarihçesi, Ekonominin Diğer Bilimler Arasındaki Yeri, Ekonomi Biliminin Amacı, Ekonominin Temel Kavramları: İhtiyaç, Mal, Hizmet, Üretim Faktörleri: Doğa, Emek, Sermaye, Girişimci, Üretim Olanakları Eğrisi ve Analizi, Fayda ve Değer, Servet, Gelir, Talep: Talebin Özellikleri,Talebe Etki Eden Faktörler, Talep Kanunu, Talep Fonksiyonu, Talep Eğrisinin Hareketleri, Elastikiyet Kavramı, Arz: Arzın Özellikleri, Arza Etki Eden Faktörler, Arz Kanunu, Arz Fonksiyonu, Arz Eğrisinin Hareketleri, Piyasa Dengesi, Piyasa ve Piyasada Fiyatların Oluşumu, Piyasa Çeşitleri, Üretici ve Tüketici Rantı, Devletin Fiyatlara Müdahalesi, İşsizlik Kavramı, İşsizlik Çeşitleri, İşsizlikle Mücadelede Uygulamalı İş gücü Piyasası Politikaları, Para ve Banka, Milli Gelir Kavramları ve Hesaplanması,Enflasyon, Nedenlerine Göre Enflasyon Türleri konularını kapsar.

Ders Kaynakları DİNLER, Z. (2016). İktisat, 8.Baskı, Bursa: Ekin Basım Yayın
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 14 28
Ödev 1 Ödev 1 1 14 14
Final Final 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 112
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,39
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekonomi Bilimine Giriş, Ekonomide Temel Kavramlar Ders
2 Üretim, Üretim Faktörleri ve Üretim olanakları Eğrisi Ders
3 Arz ve Talep Ders
3 Arz ve Talep Ders
5 Esneklik ve Eğim Ders
6 Talep Esneklikleri Ders
7 Arz Esneklikleri Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Piyasa Türleri Ders
10 Üretim ve Maliyetler
11 Makroekonomik Görünüm Ders
12 Ekonomik Büyüme ve Kalkınma Ders
13 Milli Gelir Kavramı ve Hesaplamalar Ders
14 Genel Tekrar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır. 5 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar. 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir. 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ortalama Değer 1,8 1 1,8 1 2,6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1