EN
  • Anasayfa
  • SHİ233 Halkla İlişkiler ve Tanıtım (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ233 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkla İlişkiler ve Tanıtım SHİ233 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yeliz GENÇER
Ders Veren Öğr. Gör. Ebru YILMAZ Öğr. Gör. Yıldız KOL
Amaç

Dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamaları ile kurumun hedef kitle ve toplumla kuracağı bağlantıda iletişim sürecinin profesyonel şekilde nasıl yürütülmesi gerektiğinin anlaşılmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Halkla İlişkilerin Tanımlanması, Halkla İlişkilerin Gelişimi, Halkla İlişkiler ve Benzer Alanlar, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkiler ve Bazı İletişim Kuramları, Halkla İlişkiler Mesleği ve Halkla İlişkiler Uzmanı, Halkla İlişkilerde Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Modelleri, Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortam ve Araçlar, Farklı Perspektiflerden Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Stratejik Uygulamalar, Halkla İlişkiler Yönetimi, Halkla İlişkiler ve Etik

Ders Kaynakları Halkla İlişkiler-Cavit Yavuz
Halkla İlişkiler-Nuri Tortop, M. Akif Özer
Halkla İlişkiler ve İletişim-Fatma Geçikli
Halkla İlişkiler ve İletişim-Ahmet Yatkın, Ümmühan Nazan Yatkın
Halkla İlişkiler-Kadir Canöz-Nilüfer Canöz
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halkla İlişkilerin Tanımlanması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
2 Halkla İlişkilerin Gelişim Süreci Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
3 Halkla İlişkiler ve Benzer Alanlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
4 Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
5 Halkla İlişkiler ve İletişim Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
6 Halkla İlişkiler ve Bazı İletişim Kuramları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
7 Halkla İlişkiler Mesleği ve Halkla İlişkiler Uzmanı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
8 Halkla İlişkilerde Temel İlkeler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
9 Halkla İlişkiler Modelleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortam ve Araçlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
11 Farklı Perspektiflerden Halkla İlişkiler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
12 Halkla İlişkiler ve Stratejik Uygulamalar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
13 Halkla İlişkiler Yönetimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
14 Halkla İlişkiler ve Etik Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halkla ilişkiler yönetim sürecini oluşturur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla ilişkiler uygulamalarını oluşturur ve araçlarını kullanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iletişim sürecini yönetir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla ilişkiler stratejilerini ve ilkelerini uygular Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla ilişkiler yaklaşımlarını etik boyutta yapılandırır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Halkla ilişkiler yönetim sürecini oluşturur - - - - - - - - - - - - - - -
Halkla ilişkiler uygulamalarını oluşturur ve araçlarını kullanır - - - - - - - - - - - - - - -
Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iletişim sürecini yönetir - - - - - - - - - - - - - - -
Halkla ilişkiler stratejilerini ve ilkelerini uygular - - - - - - - - - - - - - - -
Halkla ilişkiler yaklaşımlarını etik boyutta yapılandırır - - - - - - - - - - - - - - -