Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet İlke ve Uygulamaları | SHİ202 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere sosyal hizmetin temel ilkelerinin kazandırılması, uygulama yapılan kurum ve kuruluşların çalışma ortamlarını tanıma, deneyim edinme, alanında uzman sosyal çalışmacıları görev başında gözlemleme, başvuru sahipleriyle görüşme yapma, kuruluşlarda hazırlanan belgeleri inceleme, müdahale raporu hazırlama ve sahada uygulama yapma olanağı sağlamaktadır. Öğrenciler uygulama dersleri ile sosyal çalışmacı adayı olarak mesleğin gerektirdiği rol ve işlevleri yerine getirmeye yönelik bilgi ve becerileri kazanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler bu derste ön değerlendirme, planlama, uygulama, sonlandırma ve son değerlendirme aşamalarının bilgisini tüm uygulama düzeylerinde birey, aile, grup, örgüt ve toplumla çalışarak uygulamaya aktarma, sosyal inceleme, değerlendirme ve raporlama becerilerini geliştirir. Uygulamada öğrenciler uygulama yaptıkları kurumun/kuruluşun bir elemanı ve bir sosyal hizmet uzmanı gibi çalışırlar. Sosyal hizmetin bilgi beceri değer boyutunu; ön değerlendirme, planlama, uygulama ve sonlandırma aşamalarını insani hizmet örgütlerinde uygularlar. |
Ders Kaynakları |
Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler Ve İlkeler. Bradford W. Sheafor, Charles J. Horejsi. Nika Yayınevi.
Zengin & Oral (2023). Sosyal Hizmet Uygulama Modelleri: Vaka Örnekleriyle. NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Çalışma Ortamını Tanıma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | İlgili Sorun Alanına İlişkin Bilgi ve Uygulamaları Gözden Geçirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | İlgili Sorun Alanına İlişkin Mevzuatı Öğrenme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Kuruluşta Sosyal Hizmet Uzmanının ve Diğer Meslek Elemanlarının Rollerini Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Kurum ve Kuruluşta Uygulama Sürecini Gözlemleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Ara Sınav | Ders Sözlü |
8 | Sosyal İnceleme Sırasında Uygulama Sürecini Gözlemleme | Ders Gösterim Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | Uygulama Sürecini Planlı Müdahale Süreci ile İlişkilendirme | Ders Beyin Fırtınası |
9 | Uygulama Sürecini Planlı Müdahale Süreci ile İlişkilendirme | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Sosyal İnceleme ve Rapor Yazma | Ders Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması |
11 | Sosyal İnceleme ve Rapor Yazma | Ders Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması |
11 | Sosyal İnceleme ve Rapor Yazma | Ders Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması |
14 | son değerlendirme | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurum/kuruluşun tarihçesi, örgütsel yapısı, fiziksel durumu, çalışma ortamı, olanakları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Planlı değişim süreci çerçevesinde sosyal hizmet uygulaması yürütebilir. Soruna uygun müdahale stratejilerini planlayabilir ve uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal inceleme raporu yazmayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temelini uygulama ile bütünleştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurum/kuruluşun tarihçesi, örgütsel yapısı, fiziksel durumu, çalışma ortamı, olanakları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Planlı değişim süreci çerçevesinde sosyal hizmet uygulaması yürütebilir. Soruna uygun müdahale stratejilerini planlayabilir ve uygulayabilir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sosyal inceleme raporu yazmayı öğrenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temelini uygulama ile bütünleştirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |