Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Politika | SHİ206 | 4 | 4 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere sosyal politikanın konusu, hedefleri ve sosyal hizmetler açısından anlamı ve önemi hakkında bilgiler vermektir. |
Ders İçeriği |
Sosyal Politika Kavramı, Sosyal Politikanın Tarihsel Gelişimi, Sosyal Politikanın Tarafları, Temel Sosyal Politika Sorunları, İstihdam ve İşsizlik, Ücret, Gelir Dağılımı ve Yoksulluk, Sosyal Güvenlik, İş Sağlığı ve Güvenliği, Sosyal Dışlanma, Ayrımcılık, Sosyal Yardım Sistemi, Aile ve Çalışma Hayatında Özel (Dezavantajlı) Gruplara Yönelik Sosyal Politikalar, Kadınlara Yönelik Sosyal Politikalar, Çocuklara Yönelik Sosyal Politikalar, Engellilere Yönelik Sosyal Politikalar, Eski Hükümlülere Yönelik Sosyal Politikalar, Göçmenlere Yönelik Sosyal Politikalar, Yaşlılara Yönelik Sosyal Politikalar. |
Ders Kaynakları |
Sosyal Politika - Aysen Tokol- Yusuf Alper
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika Kavramı | Ders |
2 | Sosyal Politikanın Tarihsel Gelişimi | Ders |
3 | Sosyal Politikanın Tarafları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Temel Sosyal Politika Sorunları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Ücret | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Gelir Dağılımı ve Yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Sosyal Güvenlik | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sosyal Dışlanma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Ayrımcılık | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Aile ve Çalışma Hayatında Özel Gruplara Yönelik Sosyal Politikalar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kadınlara Yönelik Sosyal Politikalar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yaşlılara Yönelik Sosyal Politikalar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Engellilere Yönelik Sosyal Politikalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal Politika ve alana ilişkin temel kavramları açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal Politikanın tarihsel gelişimi hakkında bilgi verebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel sosyal politika sorunlarını belirleyebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikaları açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Politika ve alana ilişkin temel kavramları açıklayabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Sosyal Politikanın tarihsel gelişimi hakkında bilgi verebilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını açıklayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Temel sosyal politika sorunlarını belirleyebilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikaları açıklayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |