Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Staj | SHİ200 | 4 | 0 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal hizmet eğitimi boyunca öğrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluşta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik değerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında planlı müdahale süreci uygulama bilgisinin tüm uygulama ölçeklerinde (birey, aile, grup, örgüt ve toplum) uygulamaya aktartılması için teorik ve uygulamalı çalışmalar bir arada yürütülmektedir. Öğrencinin etkili iletişim, teorik bilgi ve mevzuat bilgisi, sosyal inceleme raporu yazma, müracaatçı ihtiyaçlarını doğru değerlendirme ve raporlama aşamalarındaki bilgi ve beceriler geliştirmesi sağlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sheafor, B. W., & Horejsi, C. J. (2014). Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler. Ankara: Nika.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci müracaatçılarla iletişim kurabilir ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde değerlendirebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci farklı sosyal hizmet türlerini, tarzını ve işleyişini öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci müracaatçılarla yapmış olduğu mesleki çalışmaların sorumluluklarını üstlenir, gözlem yapar ve değerlendirme yapabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci uygun mesleki müdahale stratejileri planlar, geliştirir ve uygulayabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci müracaatçılarla iletişim kurabilir ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci farklı sosyal hizmet türlerini, tarzını ve işleyişini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci müracaatçılarla yapmış olduğu mesleki çalışmaların sorumluluklarını üstlenir, gözlem yapar ve değerlendirme yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci uygun mesleki müdahale stratejileri planlar, geliştirir ve uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |