EN
  • Anasayfa
  • SHİ200 Staj (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHİ200 - Staj
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Staj SHİ200 4 0 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Nilgün DALİ
Ders Veren
Amaç

Sosyal hizmet eğitimi boyunca öğrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluşta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik değerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliştirmektir.

Ders İçeriği

Ders kapsamında planlı müdahale süreci uygulama bilgisinin tüm uygulama ölçeklerinde (birey, aile, grup, örgüt ve toplum) uygulamaya aktartılması için teorik ve uygulamalı çalışmalar bir arada yürütülmektedir. Öğrencinin etkili iletişim, teorik bilgi ve mevzuat bilgisi, sosyal inceleme raporu yazma, müracaatçı ihtiyaçlarını doğru değerlendirme ve raporlama aşamalarındaki bilgi ve beceriler geliştirmesi sağlanmaktadır.

Ders Kaynakları Sheafor, B. W., & Horejsi, C. J. (2014). Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler. Ankara: Nika.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Sınıf Dışı Çalışma
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Sınıf Dışı Çalışma
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Sınıf Dışı Çalışma
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Sınıf Dışı Çalışma
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Sınıf Dışı Çalışma
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci müracaatçılarla iletişim kurabilir ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde değerlendirebilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci farklı sosyal hizmet türlerini, tarzını ve işleyişini öğrenir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci müracaatçılarla yapmış olduğu mesleki çalışmaların sorumluluklarını üstlenir, gözlem yapar ve değerlendirme yapabilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci uygun mesleki müdahale stratejileri planlar, geliştirir ve uygulayabilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci müracaatçılarla iletişim kurabilir ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci farklı sosyal hizmet türlerini, tarzını ve işleyişini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci müracaatçılarla yapmış olduğu mesleki çalışmaların sorumluluklarını üstlenir, gözlem yapar ve değerlendirme yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci uygun mesleki müdahale stratejileri planlar, geliştirir ve uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -