EN
  • Anasayfa
  • SHİ210 Engellilerle Sosyal Hizmet (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHİ210 - Engellilerle Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Engellilerle Sosyal Hizmet SHİ210 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI
Ders Veren
Amaç

Engelliler ile Sosyal Hizmet ilişkisini, olgu, yaklaşım ve tarihçe zemininde temellendirdikten sonra, engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarına yer verilmektedir. Nihayetinde engellenmiş kesimlerden bazıları üzerinde durulmaktadır.

Ders İçeriği

Engelliler ile Sosyal Hizmet ilişkisini, olgu, yaklaşım ve tarihçe zemininde temellendirdikten sonra, engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarına yer verilmektedir. Nihayetinde engellenmiş kesimlerden bazıları üzerinde durulmaktadır.

Ders Kaynakları Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi 2021
Sarı, H. ve Pürsün, T.(2021). Engellilerle Sosyal Hizmet. Nobel Akademik Yayıncılık.
Tunç Tekindal, M. ve Attepe Özden, S.(ed)(2020). (Engellilik Alanında Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Resmi Web Sayfasındaki bilgi ve belgeler
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi 2021
Sarı, H. ve Pürsün, T.(2021). Engellilerle Sosyal Hizmet. Nobel Akademik Yayıncılık.
Tunç Tekindal, M. ve Attepe Özden, S.(ed)(2020). (Engellilik Alanında Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Resmi Web Sayfasındaki bilgi ve belgeler
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin içeriği ve amacının belirlenmesi Ders
2 Temel Kavramlar; engelli, sakat, engelli, yetersizlik, rehabilitasyon, özel eğitim Ders
3 Kuramsal yaklaşımlar: Tıbbi model, uzmanlık modeli, sosyal model, insan hakları yaklaşımı Ders
4 Dünyada ve Türkiye’de engellilik Ders
5 Engelli ortaya çıkmasına neden olan etmenler Ders
6 Engelli grupları (I): görme engelliler, işitme engelliler, dil ve konuşma engelliler, ortopedik engelliler Ders
7 Engelli grupları (II): ruhsal ve duygusal engelliler, Süreğen hastalıklar, zihinsel engelliler Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Gereksinimler ve sorunlar Temelinde Engelli Hakları (Ulusal ve Uluslararası Mevzuat) Ders
10 Gereksinimler ve sorunlar Temelinde Engelli Hakları Mevzuat (Ulusal ve Uluslararası Mevzuat) Ders
11 Engellilere verilen hizmetler Ders
12 Engellilere hizmet veren kurum ve kuruluşlar Ders
13 Engelliliğin Birey, Aile ve Toplum Üzerindeki Etkileri Ders
14 Engelliler ve Sosyal Hizmet Uygulamaları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. - - - - - - - - - - - - - - -
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. - - - - - - - - - - - - - - -