Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Engellilerle Sosyal Hizmet | SHİ210 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Engelliler ile Sosyal Hizmet ilişkisini, olgu, yaklaşım ve tarihçe zemininde temellendirdikten sonra, engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarına yer verilmektedir. Nihayetinde engellenmiş kesimlerden bazıları üzerinde durulmaktadır. |
Ders İçeriği |
Engelliler ile Sosyal Hizmet ilişkisini, olgu, yaklaşım ve tarihçe zemininde temellendirdikten sonra, engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarına yer verilmektedir. Nihayetinde engellenmiş kesimlerden bazıları üzerinde durulmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi 2021
Sarı, H. ve Pürsün, T.(2021). Engellilerle Sosyal Hizmet. Nobel Akademik Yayıncılık. Tunç Tekindal, M. ve Attepe Özden, S.(ed)(2020). (Engellilik Alanında Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Resmi Web Sayfasındaki bilgi ve belgeler Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi 2021 Sarı, H. ve Pürsün, T.(2021). Engellilerle Sosyal Hizmet. Nobel Akademik Yayıncılık. Tunç Tekindal, M. ve Attepe Özden, S.(ed)(2020). (Engellilik Alanında Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Resmi Web Sayfasındaki bilgi ve belgeler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği ve amacının belirlenmesi | Ders |
2 | Temel Kavramlar; engelli, sakat, engelli, yetersizlik, rehabilitasyon, özel eğitim | Ders |
3 | Kuramsal yaklaşımlar: Tıbbi model, uzmanlık modeli, sosyal model, insan hakları yaklaşımı | Ders |
4 | Dünyada ve Türkiye’de engellilik | Ders |
5 | Engelli ortaya çıkmasına neden olan etmenler | Ders |
6 | Engelli grupları (I): görme engelliler, işitme engelliler, dil ve konuşma engelliler, ortopedik engelliler | Ders |
7 | Engelli grupları (II): ruhsal ve duygusal engelliler, Süreğen hastalıklar, zihinsel engelliler | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Gereksinimler ve sorunlar Temelinde Engelli Hakları (Ulusal ve Uluslararası Mevzuat) | Ders |
10 | Gereksinimler ve sorunlar Temelinde Engelli Hakları Mevzuat (Ulusal ve Uluslararası Mevzuat) | Ders |
11 | Engellilere verilen hizmetler | Ders |
12 | Engellilere hizmet veren kurum ve kuruluşlar | Ders |
13 | Engelliliğin Birey, Aile ve Toplum Üzerindeki Etkileri | Ders |
14 | Engelliler ve Sosyal Hizmet Uygulamaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilikle ilgili temel kavramları ve kuramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya’da ve Türkiye’de engelliliği, engelli grupları, engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörleri, engellilikle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere hizmet veren sektörleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda analiz ve sentez yoluyla sonuçlar çıkarabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilere yönelik dışlamanın nedenlerini ve boyutlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilere yönelik çeşitli yasal hakları bilir ve bu hakların yaşama geçirilmesi için çalışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |