EN
  • Anasayfa
  • SHİ212 Adli Sosyal Hizmet (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHİ212 - Adli Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Adli Sosyal Hizmet SHİ212 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI
Ders Veren
Amaç

Adli sistemde, bireylerin haklarının korunması, toplumla bozulan dengelerinin yeniden düzeltilmesi, yeniden toplumla bütünleşmelerinin sağlanması, çocukların korunması, ailenin korunması süreçlerinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları anlaşılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Adli sosyal hizmet alanında çalışan sosyal çalışmacının rol ve işlevleri, Adli sosyal hizmet alanında hükümlü profili, Adli sosyal hizmet ve suç teorileri, Çocuk Adalet Sisteminde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Çocuklara Yönelik Adli Görüşme Teknikleri, Kadına yönelik şiddete ve ev içi adalet sistemine yönelik adli sosyal hizmet uygulamaları, Ailelere yönelik adli sosyal hizmet uygulamaları, Adli sistem içerisinde sağlık sorunları olan gruplara yönelik adli sosyal hizmet uygulamaları, Denetimli serbestlik Hizmetlerinde adli sosyal hizmet uygulamaları, Ceza infaz kurumlarında adli sosyal hizmet, Onarıcı adalet ve adli sosyal hizmet ilişkisi I ve II, Adli sosyal hizmet içerisinde mağdurlara yönelik çalışmalar gibi başlıklar altında içerik belirlenmiştir.

Ders Kaynakları Elitez, D., & Gönültaş, B. (2022). Adli Sosyal Hizmet: Yaklaşım ve Müdahale. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Dersin İçeriğini, Amaçlarını Tartışmak Ders Tartışmalı Ders
2 Adli Sosyal Hizmet Alanına Giriş Mikro, Mezzo Ve Makro Düzeylerde Çocuk Suçluluğu Ders Tartışmalı Ders
3 Adli Sosyal Hizmet Alanında Genelci Sosyal Hizmet, Çocuk Adalet Sistemi Ders Tartışmalı Ders
4 Suça Sürüklenen Ve Suç Mağduru Çocuklara İlişkin Mevzuat ve Uygulama Ders Tartışmalı Ders
5 Onarıcı Adalet Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
6 Adalet Bakanlığı Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Müdürlüğü Çalışmaları Genel Sistem, Adli Görüşme Odaları (AGO), Çocuk Suçluluğuna ve İstismarına Yönelik Çalışmalar Ders Tartışmalı Ders
7 Adalet Bakanlığı Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Müdürlüğü Çalışmaları, Velayet, Kişisel İlişki Kurulması ve Çocuk Teslimi Ders Tartışmalı Ders
8 Adli Sosyal Hizmet Alanında Sivil Toplum Çalışmaları Ders Tartışmalı Ders
9 Adli Görüşme Ders Tartışmalı Ders
10 Cezaevlerinde Sosyal Hizmet Ders Tartışmalı Ders
11 Denetimli Serbestlik Sistemi Ders Tartışmalı Ders
12 Denetimli Serbestlik Çalışmaları Öfke Kontrol Grup Çalışmaları, SAMBA Programı Ders Tartışmalı Ders
13 Sosyal İnceleme Raporu Yazma ve Kayıt Tutma Ders Tartışmalı Ders
13 Sosyal İnceleme Raporu Yazma ve Kayıt Tutma Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci suçlulukla ilgili uygulamanın genel bilgi, beceri ve değer temelini öğrenir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci hukuk ve sosyal hizmet arasındaki etkileşimin tarihini eleştirel biçimde analiz edebilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci sosyal hizmet uygulamasının adliyeler, hapishaneler ve denetimli serbestlik birimleri gibi ıslaha dönük sistemlerdeki dinamiklerini ve güçlüklerini anlatabilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci sosyal değişim ve sosyal adalet için savunuculuk stratejilerini kullanabilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci adli sistemdeki müracaatçılarının ihtiyaçlarını karşılamak için müdahale modellerini ve kuramlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci suçlulukla ilgili uygulamanın genel bilgi, beceri ve değer temelini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci hukuk ve sosyal hizmet arasındaki etkileşimin tarihini eleştirel biçimde analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci sosyal hizmet uygulamasının adliyeler, hapishaneler ve denetimli serbestlik birimleri gibi ıslaha dönük sistemlerdeki dinamiklerini ve güçlüklerini anlatabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci sosyal değişim ve sosyal adalet için savunuculuk stratejilerini kullanabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci adli sistemdeki müracaatçılarının ihtiyaçlarını karşılamak için müdahale modellerini ve kuramlarını etkin bir şekilde kullanabilir. - - - - - - - - - - - - - - -