Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Adli Sosyal Hizmet | SHİ212 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Adli sistemde, bireylerin haklarının korunması, toplumla bozulan dengelerinin yeniden düzeltilmesi, yeniden toplumla bütünleşmelerinin sağlanması, çocukların korunması, ailenin korunması süreçlerinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Adli sosyal hizmet alanında çalışan sosyal çalışmacının rol ve işlevleri, Adli sosyal hizmet alanında hükümlü profili, Adli sosyal hizmet ve suç teorileri, Çocuk Adalet Sisteminde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Çocuklara Yönelik Adli Görüşme Teknikleri, Kadına yönelik şiddete ve ev içi adalet sistemine yönelik adli sosyal hizmet uygulamaları, Ailelere yönelik adli sosyal hizmet uygulamaları, Adli sistem içerisinde sağlık sorunları olan gruplara yönelik adli sosyal hizmet uygulamaları, Denetimli serbestlik Hizmetlerinde adli sosyal hizmet uygulamaları, Ceza infaz kurumlarında adli sosyal hizmet, Onarıcı adalet ve adli sosyal hizmet ilişkisi I ve II, Adli sosyal hizmet içerisinde mağdurlara yönelik çalışmalar gibi başlıklar altında içerik belirlenmiştir. |
Ders Kaynakları |
Elitez, D., & Gönültaş, B. (2022). Adli Sosyal Hizmet: Yaklaşım ve Müdahale. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Dersin İçeriğini, Amaçlarını Tartışmak | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Adli Sosyal Hizmet Alanına Giriş Mikro, Mezzo Ve Makro Düzeylerde Çocuk Suçluluğu | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Adli Sosyal Hizmet Alanında Genelci Sosyal Hizmet, Çocuk Adalet Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Suça Sürüklenen Ve Suç Mağduru Çocuklara İlişkin Mevzuat ve Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Onarıcı Adalet Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Adalet Bakanlığı Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Müdürlüğü Çalışmaları Genel Sistem, Adli Görüşme Odaları (AGO), Çocuk Suçluluğuna ve İstismarına Yönelik Çalışmalar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Adalet Bakanlığı Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Müdürlüğü Çalışmaları, Velayet, Kişisel İlişki Kurulması ve Çocuk Teslimi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Adli Sosyal Hizmet Alanında Sivil Toplum Çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Adli Görüşme | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Cezaevlerinde Sosyal Hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Denetimli Serbestlik Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Denetimli Serbestlik Çalışmaları Öfke Kontrol Grup Çalışmaları, SAMBA Programı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sosyal İnceleme Raporu Yazma ve Kayıt Tutma | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sosyal İnceleme Raporu Yazma ve Kayıt Tutma | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci suçlulukla ilgili uygulamanın genel bilgi, beceri ve değer temelini öğrenir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci hukuk ve sosyal hizmet arasındaki etkileşimin tarihini eleştirel biçimde analiz edebilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci sosyal hizmet uygulamasının adliyeler, hapishaneler ve denetimli serbestlik birimleri gibi ıslaha dönük sistemlerdeki dinamiklerini ve güçlüklerini anlatabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci sosyal değişim ve sosyal adalet için savunuculuk stratejilerini kullanabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci adli sistemdeki müracaatçılarının ihtiyaçlarını karşılamak için müdahale modellerini ve kuramlarını etkin bir şekilde kullanabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci suçlulukla ilgili uygulamanın genel bilgi, beceri ve değer temelini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci hukuk ve sosyal hizmet arasındaki etkileşimin tarihini eleştirel biçimde analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal hizmet uygulamasının adliyeler, hapishaneler ve denetimli serbestlik birimleri gibi ıslaha dönük sistemlerdeki dinamiklerini ve güçlüklerini anlatabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal değişim ve sosyal adalet için savunuculuk stratejilerini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci adli sistemdeki müracaatçılarının ihtiyaçlarını karşılamak için müdahale modellerini ve kuramlarını etkin bir şekilde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |