Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aile ve Çocuklarla Sosyal Hizmet | SHİ216 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Aile ve çocukların sorunlarının çözümünde sosyal hizmet uygulamalarını kullanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Aile ile ilgili kavramlar, Aileye yönelik sosyal hizmet uygulamaları, Çocuklara yönelik sosyal hizmet uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş. A. Aykara ve diğerleri (çevirenler). Ankara: Nika Yayınevi.
Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: temelleri, yaklaşımları, müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi, Yayın No: 16. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aile ve ilgili kavramlara giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Türkiye'de aile kurumu | Tartışmalı Ders |
3 | Aile sorunları | Beyin Fırtınası |
4 | Aileye yönelik sosyal hizmet | Problem Çözme |
7 | Ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları | Vaka Çalışması |
7 | Ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları | Vaka Çalışması |
7 | Ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları | Vaka Çalışması |
8 | Ara sınav | Beyin Fırtınası |
11 | Çocuklara yönelik sosyal hizmet | Problem Çözme |
11 | Çocuklara yönelik sosyal hizmet | Problem Çözme |
11 | Çocuklara yönelik sosyal hizmet | Problem Çözme |
13 | Aile ve çocuklara hizmet veren kuruluşlar | Gösterim |
13 | Aile ve çocuklara hizmet veren kuruluşlar | Gösterim |
14 | Suça sürüklenen ve mağdur çocuklara yönelik sosyal hizmetler | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki görüşme yapabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Birey ve ailelerin ihtiyaçlarını giderme veya sorunlarını çözmek üzere süreci yönetebilir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki görüşme yapabilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Birey ve ailelerin ihtiyaçlarını giderme veya sorunlarını çözmek üzere süreci yönetebilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |