Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aile ve Çocuklarla Sosyal Hizmet | SHİ216 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Aile ve çocuklara yönelik risk alanlarını ve riskler ve sorunlar karşısındaki sosyal hizmet uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Aile ile ilgili kavramlar, Aileye yönelik sosyal hizmet uygulamaları, Çocuklara yönelik sosyal hizmet uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş. A. Aykara ve diğerleri (çevirenler). Ankara: Nika Yayınevi.
Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: temelleri, yaklaşımları, müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi, Yayın No: 16. Algan, T (2023)Ailelerle Sosyal Hizmet - Temel Alanlar ve Tartışmalar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Aile Kavramına İlişkin Temel Bilgiler | Ders |
2 | Aile Kavramına İlişkin Temel Bilgiler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Aile Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Aile Yaşam Döngüsü | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Aile ile Çalışma ve Ön Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
6 | Aile Odaklı Müdahale ve Son Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
7 | Aile İçi Şiddet ve Aile Yaşamı Üzerine Etkileri | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
7 | Aile İçi Şiddet ve Aile Yaşamı Üzerine Etkileri | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
9 | Aile İçinde Çocuk İhmali ve İstismarı | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
9 | Aile İçinde Çocuk İhmali ve İstismarı | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
11 | Aile İçinde yaşlı İhmali ve İstismarı | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Göçün Aile Üzerine Etkileri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Boşanma Süreci ve Yeniden Evlilikler, Ebeveyn Bakımından Yoksun Çocuklar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Aile Danışmanlığı ve genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocukların haklarını tanımlar- Ailenin ve toplumun çocuk hakları konusunda duyarlı olmasının önemini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Ailenin fonksiyonlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aile ile çocuk arasında etkili iletişimin tekniklerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aileye yönelik sosyal hizmet uygulamasının aşamaları ve gerçekleştirilmesi boyutunu analiz eder | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocukların haklarını tanımlar- Ailenin ve toplumun çocuk hakları konusunda duyarlı olmasının önemini açıklar | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ;
Ailenin fonksiyonlarını tanımlar | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Aile ile çocuk arasında etkili iletişimin tekniklerini açıklar | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
Aileye yönelik sosyal hizmet uygulamasının aşamaları ve gerçekleştirilmesi boyutunu analiz eder | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ;
Ortalama Değer | 4,25 | 2,25 | 3 | 3 | 2,25 | 2,75 | 3 | 3 | 2,75 | 1,25 | 1 | 1,75 | 2,25 | 2,25 | 2,25 |