Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Göç ve Sosyal Hizmet | SHİ218 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders düzenli ve düzensiz göç olgusu ile sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi, mülteci, sığınmacı vb. farklı göçmen gruplarıyla sosyal hizmet müdahalesi bağlamında ele almaktadır. |
Ders İçeriği |
Günümüzde artan göç olgusuna hem insani anlamda hem sosyo-kültürel açıdan olabildiğince hazırlıklı olabilmek ve hem ev sahibi hem göçmen için en uygun halde uygulanabilecek teorik ve pratik bilgileri içerir. Sosyal hizmet özellikle göçmenlerin uyumu ve psikososyal ihtiyaçları söz konusu edildiğinde vazgeçilmez bir biçimde birbirine bağlı iki olgudur. |
Ders Kaynakları |
www.goc.gov.tr
Buz, S. (2005). Sığınmacı ve Mültecilerin Psiko Sosyal Gereksinimleri Buz, S. (Ocak 2008). Mülteciler ve Sosyal Hizmet Mesleği. BMMYK (2003). Mültecilerin Korunması: STK’lar İçin Saha El Kitabı, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dönem Planının Öğrencilere İletilmesi ve Derse Giriş | Ders |
2 | Göç ve Tanımlar | Ders |
3 | Göç olgusu; düzenli ve düzensiz göç | Ders Vaka Çalışması |
4 | Göç kuramları ve göç çalışmalarında temel kavramlar | Ders |
5 | Göç Alanında Hizmet Veren Kurum ve Kuruluşlar, Göç mevzuatı | Ders |
6 | Çokkültürcü sosyal hizmet | Ders |
7 | Göçmenlerin psiko-sosyal ihtiyaçları | Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim |
8 | Mülteci ve sığınmacılarla sosyal hizmet | Ders Vaka Çalışması Rol Yapma / Drama |
9 | İnsan ticareti mağdurlarıyla sosyal hizmet | Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
10 | Göçmenlerin uyumu | Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
11 | Göç Alanındaki Başlıca Müracaatçı Grupları; Mikro, Mezzo, Makro Açılardan Gereksinimler, Sorunlar ve Beklentiler | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Göçmen dayanışması ve göçmen sivil toplumu | Ders |
13 | Göçmenlerle çalışmada gerekli sosyal hizmet becerileri | Ders |
14 | Göç politikasına sosyal hizmetin etkisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Göçün küresel gelişimini ve göç sürecine ilişkin temel kavramları anlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye’nin bir göç ülkesi olarak konumunu ve sonuçlarını değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Göç ve sosyal hizmetler arasındaki ilişkiler bağlamında tutarlı bir bakış açısı geliştirebilme | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Göçmen, mülteci ya da sığınmacılara yönelik sosyal hizmetleri açıklayabilme, bu doğrultuda öneriler geliştirebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyal hizmet uzmanının göç bağlamında sahip olması gereken nitelikleri kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Göçün küresel gelişimini ve göç sürecine ilişkin temel kavramları anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’nin bir göç ülkesi olarak konumunu ve sonuçlarını değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Göç ve sosyal hizmetler arasındaki ilişkiler bağlamında tutarlı bir bakış açısı geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Göçmen, mülteci ya da sığınmacılara yönelik sosyal hizmetleri açıklayabilme, bu doğrultuda öneriler geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet uzmanının göç bağlamında sahip olması gereken nitelikleri kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |