EN
  • Anasayfa
  • SHİ226 Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHİ226 - Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet SHİ226 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN
Ders Veren Öğr. Gör. Metehan BEKLEVİŞ Öğr. Gör. Yaşar KOL
Amaç

Sosyal hizmetlerin etkinliğinin sağlanması ve yurt çapında yaygınlaştırılması amacıyla yerel boyutunun önemini göstermek ve özelde sosyal belediyecilik genelde yerel sosyal hizmetlerin temel açılımlarını tanıtmak. Halkı daha iyi tanıma fırsatı bulan ve sosyal belediyeciliğin ön palana çıktığı çağımızda yerel yönetimlerin sosyal hizmet uygulamalarında etkin hale gelmesinin gerekliliğini kavratmak.

Ders İçeriği

Merkezî sosyal politika ve hizmetlerin, yerel yönetimler alanında yerinde uygulanmasına yönelik hukukî çerçevenin ele alınmasından sonra özellikle belediyelere hangi sosyal alanlara ve kesimlere yönelik yerel sosyal politika görevleri düştüğü incelenecektir. Ayrıca, Belediyelerin AB kentleri ile mukayese edilerek, sosyal politika uygulamalarıyla sürdürülebilir kalkınmaya ne derece katkı sağlayabilecekleri de irdelenecektir.

Ders Kaynakları Kaya, Erol; Yerel Yönetimler Reformu ve Belediyelerde Yeniden Yapılanma; İlke Yay; İst.; 2003
Seyyar, Ali; Yerel Siyasetin Gelişiminde Sosyal Politikaların Önemi”; Yerel Siyaset Dergisi; Sayı 25; 2008.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Gelişim Süreci Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 İl Özel İdareleri-Köy Yönetimi-Belediye Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
3 Yerel Yönetimler Reformu ve Belediyelerde Yeniden Yapılanma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
4 Mahalli İdarelere Yönelik Kanuni Düzenlemeler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
5 Sosyal Belediyecilik (Tanımı ve İşlevleri) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
6 Yerel Kalkınma ve Yerel Sosyal Politika ve Hizmet Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
7 Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
8 Vize sınavı ve genel tekrar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
9 Belediyelerde Aktif Sosyal Hizmetler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
10 Belediyelerde Özürlüler Politikaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 Belediyelerde Sokak Çocukları Sorununa Karşı Sosyal Politika ve Hizmetler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
12 Belediyelerde Yoksulluğa Karşı Mücadele Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
13 Belediyelerde Kadın ve Aile Politikaları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması
14 Yerel Sosyal Politika ve Hizmetlerin AB İçindeki Yeri ve İşlevi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bütüncül sosyal hizmet bakışını yerel boyutuyla değerlendirebilmek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mahallî ölçekte yerel halka sosyal hizmetler geliştirebilmek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Yerel sosyal politika ve hizmet aktörlerinin görevlerini ve yerel sosyal denetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Sosyal belediyecilikte yeni sosyal hizmet alanları belirlemek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Sosyal hizmetlerin yerel yönetimlerin asli görevlerinden olduğunu vurgulamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bütüncül sosyal hizmet bakışını yerel boyutuyla değerlendirebilmek. 5 5 4 4 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5
Mahallî ölçekte yerel halka sosyal hizmetler geliştirebilmek. 5 5 4 4 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5
Yerel sosyal politika ve hizmet aktörlerinin görevlerini ve yerel sosyal denetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
Sosyal belediyecilikte yeni sosyal hizmet alanları belirlemek 5 4 5 5 4 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5
Sosyal hizmetlerin yerel yönetimlerin asli görevlerinden olduğunu vurgulamak 4 4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4