Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sivil Toplum Kuruluşları ve Sosyal Hizmet | SHİ228 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR |
Ders Veren | |
Amaç |
Sivil toplum kuruluşlarını tanımak, önemi hakkında bilgi sahibi olmak; sivil toplum örgütleri ve insan hakları, sivil toplum kuruluşlarının sosyal hizmete bakışı, katkısı ve toplum içerisinde gelişim ve değişim üzerindeki etkisinin belirtilmesi, sivil toplum kuruluşları ve risk gruplarının ilişkisinin önemiyle ilgili bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sivil toplum kuruluşu kavramı ve gönüllülük, demokratik yaşam ve toplumsal gelişme yönünden sivil toplum kuruluşlarının önemi, Sosyal hizmetlerde sivil toplum kuruluşlarının işlevi, Sivil toplum kuruluşlarının kuruluş, işleyiş ve değişmesinde sosyal hizmet uzmanının rol ve becerileri. |
Ders Kaynakları |
John Keane, Demokrasi ve Sivil Toplum
Ahmad Jabbari, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Yönetim Ayşenur Akpınar Gönenç, Sivil Toplum Düşünsel Temelleri ve Türkiye Perspektifi Ayten Akatay, Serhat Harman, Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim, Yönetişim ve Gönüllülük Suat Uğur, Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri P. Ryfman, Sivil Toplum Kuruluşları Gökhan Tuncel, Sivil Toplum ve Devlet Işık Ergüden, Sivil Toplum Örgütleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler ve tanıtım | Ders |
2 | Sivil toplum nedir | Ders |
3 | Tarihsel süreçte sivil toplum | Ders |
4 | Osmanlı'da sivil toplumun gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Türkiye'de sivil toplumun gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sivil toplum ve demokrasi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Sivil toplum ve insan hakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Sivil toplum örgütleri ve gönüllülük | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Sivil toplum örgütleri ve gönüllülük | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Sivil toplum örgütleri ve gönüllülük | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Sivil Toplum örgütlerinin sosyal politikaya katkıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Sosyal hizmet faaliyeti yapan sivil toplum örgütleri-Sosyal hizmetler ve sivil toplum | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Uluslararası sivil toplum | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sivil toplum kavramının bilgisini edinir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sivil toplum ve insan hakları, demokrasi, sosyal hizmetler gibi alanlar arasında bağlantı kurabilir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur ve kendi ilgi alanına giren sivil toplum örgütleriyle ilişki içine girer | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sivil toplum kavramının bilgisini edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sivil toplum ve insan hakları, demokrasi, sosyal hizmetler gibi alanlar arasında bağlantı kurabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur ve kendi ilgi alanına giren sivil toplum örgütleriyle ilişki içine girer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |