Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sivil Toplum Kuruluşları ve Sosyal Hizmet | SHİ228 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR |
Ders Veren | |
Amaç |
Sivil toplum kuruluşlarını tanımak, önemi hakkında bilgi sahibi olmak; sivil toplum örgütleri ve insan hakları, sivil toplum kuruluşlarının sosyal hizmete bakışı, katkısı ve toplum içerisinde gelişim ve değişim üzerindeki etkisinin belirtilmesi, sivil toplum kuruluşları ve risk gruplarının ilişkisinin önemiyle ilgili bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sivil toplum kuruluşu kavramı ve gönüllülük, demokratik yaşam ve toplumsal gelişme yönünden sivil toplum kuruluşlarının önemi, Sosyal hizmetlerde sivil toplum kuruluşlarının işlevi, Sivil toplum kuruluşlarının kuruluş, işleyiş ve değişmesinde sosyal hizmet uzmanının rol ve becerileri. |
Ders Kaynakları |
John Keane, Demokrasi ve Sivil Toplum
Ahmad Jabbari, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Yönetim Ayşenur Akpınar Gönenç, Sivil Toplum Düşünsel Temelleri ve Türkiye Perspektifi Ayten Akatay, Serhat Harman, Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim, Yönetişim ve Gönüllülük Suat Uğur, Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri P. Ryfman, Sivil Toplum Kuruluşları Gökhan Tuncel, Sivil Toplum ve Devlet Işık Ergüden, Sivil Toplum Örgütleri Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014. Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014. Ed.Sema Buz, Meliha Funda Afyonoğu (2021). Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Yayıncılık John Keane, Demokrasi ve Sivil Toplum Ahmad Jabbari, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Yönetim Ayşenur Akpınar Gönenç, Sivil Toplum Düşünsel Temelleri ve Türkiye Perspektifi Ayten Akatay, Serhat Harman, Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim, Yönetişim ve Gönüllülük Suat Uğur, Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri P. Ryfman, Sivil Toplum Kuruluşları Gökhan Tuncel, Sivil Toplum ve Devlet Işık Ergüden, Sivil Toplum Örgütleri Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014. Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014. Ed.Sema Buz, Meliha Funda Afyonoğu (2021). Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler ve tanıtım | Ders |
2 | STKların amacı ve önemi | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Ders |
3 | Sivil Toplum Kuruluşlarının Dünyadaki gelişimi | Tartışmalı Ders Ders |
3 | Tarihsel süreçte sivil toplum | Ders |
4 | Osmanlı'da sivil toplumun gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sivil toplum ve devlet | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sivil toplum ve demokrasi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
7 | Sivil toplum ve insan hakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Sivil toplum örgütleri ve gönüllülük | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Cumhuriyet Döneminde STK | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Sivil Toplum örgütlerinin sosyal politikaya katkıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Sosyal hizmet faaliyeti yapan sivil toplum örgütleri-Sosyal hizmetler ve sivil toplum | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Uluslararası sivil toplum Dönem Sonu Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sivil toplum kavramının bilgisini edinir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sivil toplum ve insan hakları, demokrasi, sosyal hizmetler gibi alanlar arasında bağlantı kurabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur ve kendi ilgi alanına giren sivil toplum örgütleriyle ilişki içine girer | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sivil toplum kavramının bilgisini edinir | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | ;
Sivil toplum ve insan hakları, demokrasi, sosyal hizmetler gibi alanlar arasında bağlantı kurabilir | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | ;
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur ve kendi ilgi alanına giren sivil toplum örgütleriyle ilişki içine girer | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | ;
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | ;
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | ;
Ortalama Değer | 3,6 | 5 | 2,4 | 2,4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4,8 | 2 |