EN
  • Anasayfa
  • SHİ228 Sivil Toplum Kuruluşları ve Sosyal Hizmet (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHİ228 - Sivil Toplum Kuruluşları ve Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sivil Toplum Kuruluşları ve Sosyal Hizmet SHİ228 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR
Ders Veren
Amaç

Sivil toplum kuruluşlarını tanımak, önemi hakkında bilgi sahibi olmak; sivil toplum örgütleri ve insan hakları, sivil toplum kuruluşlarının sosyal hizmete bakışı, katkısı ve toplum içerisinde gelişim ve değişim üzerindeki etkisinin belirtilmesi, sivil toplum kuruluşları ve risk gruplarının ilişkisinin önemiyle ilgili bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Sivil toplum kuruluşu kavramı ve gönüllülük, demokratik yaşam ve toplumsal gelişme yönünden sivil toplum kuruluşlarının önemi, Sosyal hizmetlerde sivil toplum kuruluşlarının işlevi, Sivil toplum kuruluşlarının kuruluş, işleyiş ve değişmesinde sosyal hizmet uzmanının rol ve becerileri.

Ders Kaynakları John Keane, Demokrasi ve Sivil Toplum
Ahmad Jabbari, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Yönetim
Ayşenur Akpınar Gönenç, Sivil Toplum Düşünsel Temelleri ve Türkiye Perspektifi
Ayten Akatay, Serhat Harman, Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim, Yönetişim ve Gönüllülük
Suat Uğur, Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri
P. Ryfman, Sivil Toplum Kuruluşları
Gökhan Tuncel, Sivil Toplum ve Devlet
Işık Ergüden, Sivil Toplum Örgütleri
Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014.
Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014.
Ed.Sema Buz, Meliha Funda Afyonoğu (2021). Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Yayıncılık
John Keane, Demokrasi ve Sivil Toplum
Ahmad Jabbari, Sosyal Hizmet Örgütlerinde Yönetim
Ayşenur Akpınar Gönenç, Sivil Toplum Düşünsel Temelleri ve Türkiye Perspektifi
Ayten Akatay, Serhat Harman, Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim, Yönetişim ve Gönüllülük
Suat Uğur, Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri
P. Ryfman, Sivil Toplum Kuruluşları
Gökhan Tuncel, Sivil Toplum ve Devlet
Işık Ergüden, Sivil Toplum Örgütleri
Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014.
Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014.
Ed.Sema Buz, Meliha Funda Afyonoğu (2021). Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet. Ankara: Nobel Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 4 12
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 8 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel bilgiler ve tanıtım Ders
2 STKların amacı ve önemi Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Ders
3 Sivil Toplum Kuruluşlarının Dünyadaki gelişimi Tartışmalı Ders Ders
3 Tarihsel süreçte sivil toplum Ders
4 Osmanlı'da sivil toplumun gelişimi Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Sivil toplum ve devlet Ders Tartışmalı Ders
6 Sivil toplum ve demokrasi Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Ara Sınav
7 Sivil toplum ve insan hakları Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Sivil toplum örgütleri ve gönüllülük Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Cumhuriyet Döneminde STK Ders Tartışmalı Ders
11 Sivil Toplum örgütlerinin sosyal politikaya katkıları Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Sosyal hizmet faaliyeti yapan sivil toplum örgütleri-Sosyal hizmetler ve sivil toplum Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Uluslararası sivil toplum Dönem Sonu Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sivil toplum kavramının bilgisini edinir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sivil toplum ve insan hakları, demokrasi, sosyal hizmetler gibi alanlar arasında bağlantı kurabilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur ve kendi ilgi alanına giren sivil toplum örgütleriyle ilişki içine girer Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Konuk Konuşmacı Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Konuk Konuşmacı Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Konuk Konuşmacı Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sivil toplum kavramının bilgisini edinir 4 5 3 3 2 2 2 2 1 3 1 5 5 4 2
Sivil toplum ve insan hakları, demokrasi, sosyal hizmetler gibi alanlar arasında bağlantı kurabilir 4 5 2 2 2 2 2 2 1 3 1 5 5 5 2
Sivil toplum örgütleri hakkında bilgi sahibi olur ve kendi ilgi alanına giren sivil toplum örgütleriyle ilişki içine girer 4 5 2 2 2 2 2 2 1 3 1 5 5 5 2
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme 3 5 2 2 2 2 2 2 1 3 1 5 5 5 2
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme 3 5 3 3 2 2 2 2 1 3 1 5 5 5 2
Ortalama Değer 3,6 5 2,4 2,4 2 2 2 2 1 3 1 5 5 4,8 2