Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Sosyolojisi | SHİ230 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Nilgün DALİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, bir yandan sağlık, hastalık ve bedene, öte yandan bir kurum olarak sağlığa ve tıbbi bilginin kendisine sosyolojik olarak nasıl yaklaşıldığını incelemeyi ve hayatımızın doğalmış gibi görünen bu öğelerinin nasıl toplumsal süreçlere gömülü olduğunu tartışmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sağlık, hastalık, beden, tıbbileşme |
Ders Kaynakları |
Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi
Zafer ZİRHİNLİOĞLU, Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2012 Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Sosyoloji, Sağlık ve Beden | |
2 | Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi | |
3 | Sağlık ve Hastalık Kavramları | |
4 | Sağlık Sosyolojisi Kuramları | |
6 | Sağlık ve Yoksulluk İlişkisi | |
7 | Ara Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Toplumsal Eşitsizlikler ve Sağlık/Hastalık | |
9 | Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık | |
10 | Toplumun Tıbbileştirilmesi ve Hasta Rolü | |
11 | Modern tıp ve kültür ilişkisi | |
12 | Hasta, doktor ve hemşire ilişkileri | |
13 | Yaşlılık ve Sağlık | |
14 | Küreselleşme ve Sağlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır. | 5 | - | 3 | - | 4 | - | - | - | 1 | - | - | - | 4 | - | - | ;
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır. | 3 | - | 3 | - | - | 4 | - | 2 | - | 3 | 4 | - | - | - | 4 | ;
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar. | 5 | - | - | 4 | 5 | - | - | 4 | - | - | - | 5 | - | - | 4 | ;
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder. | 1 | - | - | - | 5 | 4 | - | - | 3 | - | - | 4 | - | 4 | - | ;
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır. | 3 | 4 | - | 5 | - | - | 4 | 4 | - | - | 3 | - | 5 | - | 5 | ;
Ortalama Değer | 3,4 | 0,8 | 1,2 | 1,8 | 2,8 | 1,6 | 0,8 | 2 | 0,8 | 0,6 | 1,4 | 1,8 | 1,8 | 0,8 | 2,6 |