EN
  • Anasayfa
  • SHİ230 Sağlık Sosyolojisi (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHİ230 - Sağlık Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Sosyolojisi SHİ230 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Nilgün DALİ
Ders Veren
Amaç

Bu ders, bir yandan sağlık, hastalık ve bedene, öte yandan bir kurum olarak sağlığa ve tıbbi bilginin kendisine sosyolojik olarak nasıl yaklaşıldığını incelemeyi ve hayatımızın doğalmış gibi görünen bu öğelerinin nasıl toplumsal süreçlere gömülü olduğunu tartışmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Sağlık, hastalık, beden, tıbbileşme

Ders Kaynakları Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi
Zafer ZİRHİNLİOĞLU, Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2012
Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi
Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık
Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi
Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık
Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Sosyoloji, Sağlık ve Beden
2 Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi
3 Sağlık ve Hastalık Kavramları
4 Sağlık Sosyolojisi Kuramları
6 Sağlık ve Yoksulluk İlişkisi
7 Ara Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
7 Toplumsal Eşitsizlikler ve Sağlık/Hastalık
9 Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık
10 Toplumun Tıbbileştirilmesi ve Hasta Rolü
11 Modern tıp ve kültür ilişkisi
12 Hasta, doktor ve hemşire ilişkileri
13 Yaşlılık ve Sağlık
14 Küreselleşme ve Sağlık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır. 5 - 3 - 4 - - - 1 - - - 4 - -
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır. 3 - 3 - - 4 - 2 - 3 4 - - - 4
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar. 5 - - 4 5 - - 4 - - - 5 - - 4
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder. 1 - - - 5 4 - - 3 - - 4 - 4 -
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır. 3 4 - 5 - - 4 4 - - 3 - 5 - 5
Ortalama Değer 3,4 0,8 1,2 1,8 2,8 1,6 0,8 2 0,8 0,6 1,4 1,8 1,8 0,8 2,6