Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Psikoloji | SHİ234 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı sosyal psikolojiye ilişkin temel kavram ve kuramsal yaklaşımları, ilgili literatür temelinde öğrenciye aktarmaktır. Öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sosyal Psikolojinin tanımı, içeriği, diğer dallarla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi, sosyal psikolojik araştırma yöntemleri, tutumlar, tutum değişimi, sosyal etki, saldırganlık, kişiler arası çekicilik gibi ana konuların incelenmektir |
Ders Kaynakları |
Güler, M. (2010). Sosyal psikoloji bakiş açisindan çocuk ve ergenlerde suçlu davraniş gelişimi. Tbb Dergisi, 89, 355-372.
Sezen, Ü. N. L. Ü. (2010). Sosyal Psikoloji. Anadolu Universitesi. Sakallı, N. (2018). Sosyal psikolojide tutumlar ve tutum değişimi. Göksu, T. (2007). Sosyal psikoloji. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal Psikoloji Nedir? Sosyal Psikolojinin Diğer Bilimler arasındaki Yeri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sosyal Etki ve Uyma Deneyleri | |
5 | Tutum ve Davranışlar: Tutum Öğeleri, Gelişmesi ve Kalıplaşması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | İletişim, Propaganda ve Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
8 | Tutum Değiştirme Süreci: Kaynak, İletişim ve Hedef Öğesinin Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Grup Yapısı ve Dinamiği: Grup Nedir? İşlevleri, Grup Araştırmaları, Sosyal hızlandırma/Kaytarma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Önyargılar, Önyargıların Kaynakları ve Önyargıları Azaltma | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
11 | Kitle İletişimin Etkileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim, Sosyal normlar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Kültür ve Benlik: Bireycilik-toplulukçuluk, benlik yapıları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Duygular, sosyal etkileşim, başarı ve genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Birey davranışını ve nedenlerini sosyal çevre içinde anlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sosyal çevreye uyumu öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Grup dinamiği hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sosyal davranışlarımızı ve algılarımızı etkileyen tutumlar hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İletişim becerileri hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Birey davranışını ve nedenlerini sosyal çevre içinde anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal çevreye uyumu öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grup dinamiği hakkında bilgi edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal davranışlarımızı ve algılarımızı etkileyen tutumlar hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim becerileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |