| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyal Psikoloji | SHİ234 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı sosyal psikolojiye ilişkin temel kavram ve kuramsal yaklaşımları, ilgili literatür temelinde öğrenciye aktarmaktır. Öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamasını amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Sosyal Psikolojinin tanımı, içeriği, diğer dallarla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi, sosyal psikolojik araştırma yöntemleri, tutumlar, tutum değişimi, sosyal etki, saldırganlık, kişiler arası çekicilik gibi ana konuların incelenmektir |
| Ders Kaynakları |
Güler, M. (2010). Sosyal psikoloji bakiş açisindan çocuk ve ergenlerde suçlu davraniş gelişimi. Tbb Dergisi, 89, 355-372.
Sezen, Ü. N. L. Ü. (2010). Sosyal Psikoloji. Anadolu Universitesi. Sakallı, N. (2018). Sosyal psikolojide tutumlar ve tutum değişimi. Göksu, T. (2007). Sosyal psikoloji. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikoloji Nedir? Sosyal Psikolojinin Diğer Bilimler arasındaki Yeri | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Sosyal Etki ve Uyma Deneyleri | |
| 5 | Tutum ve Davranışlar: Tutum Öğeleri, Gelişmesi ve Kalıplaşması | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | İletişim, Propaganda ve Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
| 8 | Tutum Değiştirme Süreci: Kaynak, İletişim ve Hedef Öğesinin Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Grup Yapısı ve Dinamiği: Grup Nedir? İşlevleri, Grup Araştırmaları, Sosyal hızlandırma/Kaytarma | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Önyargılar, Önyargıların Kaynakları ve Önyargıları Azaltma | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
| 11 | Kitle İletişimin Etkileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim, Sosyal normlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Kültür ve Benlik: Bireycilik-toplulukçuluk, benlik yapıları | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Duygular, sosyal etkileşim, başarı ve genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Birey davranışını ve nedenlerini sosyal çevre içinde anlar. | |||
| Sosyal çevreye uyumu öğrenir. | |||
| Grup dinamiği hakkında bilgi edinir | |||
| Sosyal davranışlarımızı ve algılarımızı etkileyen tutumlar hakkında bilgi edinir. | |||
| İletişim becerileri hakkında bilgi edinir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Birey davranışını ve nedenlerini sosyal çevre içinde anlar. | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyal çevreye uyumu öğrenir. | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Grup dinamiği hakkında bilgi edinir | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyal davranışlarımızı ve algılarımızı etkileyen tutumlar hakkında bilgi edinir. | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişim becerileri hakkında bilgi edinir. | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |