Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknoloji Bağımlılığı | MOS233 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Teknoloji Bağımlılığı dersinin amacı: öğrencilere teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri tanıtmak; öğrencileri akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkiler hakkında bilgilendirmek ve öğrencilerin teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bağımlılık Kavramının Tartışılması; Bağımlılık Türleri ve İlgili Kuramlar; Akıllı Telefon Bağımlılığı-İnternet Bağımlılığı; Bağımlılığın Toplum Hayatına ve Bireyin Hayatına Etkisi; Teknoloji Bağımlılığı ve Gündelik Yaşam-Yaşam Kalitesi İlişkisi; Teknoloji Bağımlılığı, Gençlik ve Aile; Teknoloji-İnternet Bağımlılığının Etki ve Sonuçları; Teknoloji Bağımlılığını Önleyici Mekanizmalar ve Baş Etme Yollarının Neler Olduğu; Dijital Mahremiyet ve Siber Güvenlik |
Ders Kaynakları |
Küçükvardar, M. (2020). Teknoloji Bağımlılığı ve Dijital İstila. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Özmen, Ş.Y. (2018). Dijital Şiddet, Siber Zorbalık ve Yeni Medya Okuryazarlığı Üzerine Bir Değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11, (61), 958-966. Karaca, M. (2007). Aileyi Tehdit Eden Yeni Bir Tehlike: Sanal İlişkiler. Humanities Sciences, 2 (3), 131-143. Akkaş, İ. (2019). Teknoloji Bağımlılığı. Konya: Eğitim Yayınevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilişim çağı, dijitalleşme ve teknoloji | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Teknolojiye farklı bakışlar Teknolojik belirlenimcilik yaklaşımları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Makinelerin doğuşu ve yükselişi: teknolojiye dair sorgulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Teknoloji ve sanal ağ birlikteliği Dijital yerliler ve göçmenler | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sanal dünyada birey ve siber psikoloji | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Dijital hastalık belirtileri (siber-stalk, dijital amnezi, phubbing vb.) | |
7 | Teknoloji ve sosyal değişim | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Bağımlılık kavramı ve teknoloji bağımlılığı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Teknoloji bağımlılığına yönelik tartışmalar Siber uzaydaki problemler, teknolojik zehirlenme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Sosyal medya bağımlılığı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
11 | Teknoloji bağımlılığı ve gençlik, Dijital oyun bağımlılığı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Teknoloji bağımlılığının romantik ilişkilerde ve ailede etkileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Dijital şiddet, sanal zorbalık ve siber güvenlik | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Kriz (doğal afet, salgın vb.) döneminde teknoloji bağımlılığı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramlara ve kavramlara hakim olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri tanır ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri anlama ve analiz etme yeteneğine erişir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, teknoloji bağımlılığına karşı alınabilecek çeşitli önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, dijital mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarının teknoloji bağımlılığı karşısındaki önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramlara ve kavramlara hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri tanır ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri anlama ve analiz etme yeteneğine erişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, teknoloji bağımlılığına karşı alınabilecek çeşitli önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, dijital mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarının teknoloji bağımlılığı karşısındaki önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |