Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eczane Teknikerleri İçin Eczane Uygulamaları | ECH218 | 4 | 0 + 6 | 3,0 |
Birim Bölüm | ECZANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Betül KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Eczane Hizmetleri Bölümünden mezun olanların çalışma alanlarını tanıma fırsatı vermek |
Ders İçeriği |
Serbest Eczane ve Hastane Eczanesinde Eczane Teknikerinin görev ve sorumluluklarını uygulama yaparak öğrenmeyi sağlar. |
Ders Kaynakları |
Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eczane teknikerliği görev ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Serbest eczane uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Serbest eczane uygulamalarında eczane teknikerinin bilmesi gerekenler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Eczane teknikerinin serbest eczanede kullandığı araç ve gereçler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Eczanede reçete karşılama | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Reçetelerin provizyon sistemine girişi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Eczanede stok kontrol | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | vize sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
9 | Eczanede sipariş listesi oluşturma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Eczanede ilaç ve itriyat siparişi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Eczane nöbet çizelgesinin düzenlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Hastane eczanesi uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Eczane teknikerinin hastane eczanesinde görev ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Eczane teknikerinin eczacı, hekim iletişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Eczane teknikerinin hukuki ve etik sorumlulukları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Final sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eczane teknikerliği ilkelerini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Eczaneye mal girişinde yapılması gereken işlemleri planlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Eczanede reçete karşılama ile ilgili işlemleri gerçekleştirme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Eczanede nöbet sistemi, stok kontrolü gibi işlemleri kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mesleki etik hakkında bilgilenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eczane teknikerliği ilkelerini kavrayabilme | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Eczaneye mal girişinde yapılması gereken işlemleri planlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Eczanede reçete karşılama ile ilgili işlemleri gerçekleştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Eczanede nöbet sistemi, stok kontrolü gibi işlemleri kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleki etik hakkında bilgilenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |