EN
  • Anasayfa
  • ECH218 Eczane Teknikerleri İçin Eczane Uygulamaları (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ECH218 - Eczane Teknikerleri İçin Eczane Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eczane Teknikerleri İçin Eczane Uygulamaları ECH218 4 0 + 6 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ECZANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Betül KAYA
Ders Veren
Amaç

Eczane Hizmetleri Bölümünden mezun olanların çalışma alanlarını tanıma fırsatı vermek

Ders İçeriği

Serbest Eczane ve Hastane Eczanesinde Eczane Teknikerinin görev ve sorumluluklarını uygulama yaparak öğrenmeyi sağlar.

Ders Kaynakları Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eczane teknikerliği görev ve sorumlulukları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Serbest eczane uygulamaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Serbest eczane uygulamalarında eczane teknikerinin bilmesi gerekenler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Eczane teknikerinin serbest eczanede kullandığı araç ve gereçler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Eczanede reçete karşılama Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Reçetelerin provizyon sistemine girişi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Eczanede stok kontrol Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 vize sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
9 Eczanede sipariş listesi oluşturma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Eczanede ilaç ve itriyat siparişi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Eczane nöbet çizelgesinin düzenlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Hastane eczanesi uygulamaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Eczane teknikerinin hastane eczanesinde görev ve sorumlulukları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Eczane teknikerinin eczacı, hekim iletişimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 Eczane teknikerinin hukuki ve etik sorumlulukları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
16 Final sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Eczane teknikerliği ilkelerini kavrayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Eczaneye mal girişinde yapılması gereken işlemleri planlayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Eczanede reçete karşılama ile ilgili işlemleri gerçekleştirme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Eczanede nöbet sistemi, stok kontrolü gibi işlemleri kavrayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Mesleki etik hakkında bilgilenme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Eczane teknikerliği ilkelerini kavrayabilme 2 - - - - - - - - - - - - - -
Eczaneye mal girişinde yapılması gereken işlemleri planlayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Eczanede reçete karşılama ile ilgili işlemleri gerçekleştirme - - - - - - - - - - - - - - -
Eczanede nöbet sistemi, stok kontrolü gibi işlemleri kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki etik hakkında bilgilenme - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 0,4 - - - - - - - - - - - - - -