| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Matematik | OPS105 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Amaç |
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Sayı Sistemleri, Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme, Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme, Oran-Orantı, Denklem Çözme, yaş problemleri, hız problemleri, kâr-zarar problemleri. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sayı Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Rasyonel Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Basit Eşitsizlikler ve Sıralama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Üslü Sayılar, Köklü Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Oran-Orantı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Denklem Çözme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | yaş ve hız problemleri, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | sayı ve kesir problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | kâr-zarar ve karışım problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | |||
| Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | |||
| Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | |||
| Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | |||
| Farklı problem tiplerinin çözümünü öğrenerek farklı düşünme metodları geliştirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | 3 | - | 4 | - | 3 | 3 | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | - | ;
| Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | 3 | - | 4 | - | 3 | 3 | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | - | ;
| Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | 3 | - | 4 | - | 3 | 3 | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | - | ;
| Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | 3 | - | 4 | - | 3 | 3 | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | - | ;
| Farklı problem tiplerinin çözümünü öğrenerek farklı düşünme metodları geliştirir. | 3 | - | 4 | - | 3 | 3 | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | - | 4 | - | 3 | 3 | - | - | - | 1 | - | - | 4 | - | - |