| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Görme Engellilere Yardım | OPS113 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Amaç |
Görme engelli olan bireylerin yardımı hakkında bilgi sahibi olur |
| Ders İçeriği |
Görme yetersizliğine ilişkin genel tanımlamalar, görme yetersizlikleri, görme yetersizliklerinin değerlendirilmesi, görme engelli olan bireylerin genel gelişim özellikleri, günlük yaşam becerileri ve bağımsız hareket becerileri, eğitim uyarlamaları ve yardım |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Görme yetersizliği tanımlar | Ders |
| 1 | Görme yetersizliği tanımlar | Ders |
| 3 | Görme yetersizlikleri | Ders |
| 3 | Görme yetersizlikleri | Ders |
| 5 | Görme yetersizliklerin etkileri | Ders |
| 5 | Görme yetersizliklerin etkileri | Ders |
| 7 | Görme engelli olan bireylerin genel gelişim özellikleri | Ders |
| 7 | Görme engelli olan bireylerin genel gelişim özellikleri | Ders |
| 9 | Görme engellilerin günlük yaşam becerileri ve bağımsız hareket becerileri | Ders |
| 9 | Görme engellilerin günlük yaşam becerileri ve bağımsız hareket becerileri | Ders |
| 11 | Görme engellilerin eğitimleri | Ders |
| 11 | Görme engellilerin eğitimleri | Ders |
| 13 | Görme engellilere yardım | Ders |
| 13 | Görme engellilere yardım | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Görme engellilere ilişkin ifadeleri tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Görme yetersizliğinin nasıl değerlenilebileceğini söyler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Görme engellilere yardımı öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Görme engellilere ilişkin ifadeleri tanımlar | 5 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | 4 | - | - | ;
| Görme yetersizliğinin nasıl değerlenilebileceğini söyler | 3 | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | 4 | - | - | ;
| Görme engellilere yardımı öğrenir | 5 | - | - | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | 4 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4,33 | 1,33 | - | - | - | - | - | 4,67 | 5 | - | - | - | 4 | - | - |