| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Optisyenlik Laboratuvar II | OPS201 | 3 | 0 + 6 | 5,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Amaç |
Optisyenlik alanında kullanılan cihazların aktif biçimde kullanılması ve kişi verilerine uygun multifocal lensler ile optik çerçeve yapılması. |
| Ders İçeriği |
Gözlük Reçetelerine Göre Gözlük Cam ve Çerçeve Seçimini Yapabilmek, Gözlük Camlarını Fokometrede Ölçebilmek, Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek, Çok Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek |
| Ders Kaynakları |
Temel Optisyenlik, Özdemir,E., Yarar, O., Güneş Tıp Kitapevi, 2016.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 10 |
| Uygulama 2 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Uygulama 2 | Uygulama 2 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Diyoptri Tanımı ve Formülasyonu | Ders Problem Çözme |
| 2 | Refraksiyon Kusurları (Miyop, Hipermetrop) ve Reçetelendirilmesi | Ders |
| 3 | Refraksiyon Kusurları (Astigmatizma, Presbiyopi) ve Reçetelendirilmesi | Ders |
| 4 | Transpoze ve uygulaması | Problem Çözme |
| 5 | Fokometre, Pupilla Mesafesi ve Montaj Yüksekliği | Laboratuar |
| 6 | İstenmeyen Prizmatik Etki | Laboratuar |
| 7 | Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Plastik Çerçeve Montajı | Laboratuar |
| 8 | Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Kapalı Metal Çerçeve Montajı | Laboratuar |
| 9 | Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Nilör Çerçeve Montajı | Laboratuar |
| 10 | Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Faset Çerçeve Montajı | Laboratuar |
| 11 | Santrasyon ve Desantrasyon | Problem Çözme Laboratuar |
| 12 | İstenmeyen Prizmatik Etkinin Önlenmesi | Problem Çözme Laboratuar |
| 13 | Multifokal Mercekler- Bifokal , Trifokal ve Montajı | Laboratuar |
| 14 | Progressiv Mercekler ve Montajı | Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gözlük Reçetelerine Göre Gözlük Cam ve Çerçeve Seçimini Yapabilmek | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Kapalı Çerçeve Montajını Yapabilmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Nilör ve Faset Çerçeve Montajını Yapabilmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Çok Odaklı Merceklerin Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gözlük Reçetelerine Göre Gözlük Cam ve Çerçeve Seçimini Yapabilmek | 5 | 4 | - | - | 4 | 5 | 3 | - | 5 | 3 | - | - | 3 | - | 5 | ;
| Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Kapalı Çerçeve Montajını Yapabilmek | 5 | 4 | - | - | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | - | - | 3 | - | 5 | ;
| Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Nilör ve Faset Çerçeve Montajını Yapabilmek | 5 | 4 | - | - | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | - | - | 3 | - | 5 | ;
| Çok Odaklı Merceklerin Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek | 5 | 3 | - | - | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | - | - | 3 | - | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3,75 | - | - | 4 | 3,5 | 3 | 3 | 4,5 | 3,75 | - | - | 3 | - | 5 |