| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Optik II | OPS205 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
| Amaç |
Bu derste değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğinin ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Işığın girişimi, ince zarlarda girişim, ışığın kırınımı, ışığın saçılması ve kutuplanma, prizma açısı, prizma türleri, prizmatik etki, prizma diyoptrisi, prentice kuralı, prizma taban yönünün tayini, polarizasyonun gözlük camlarında kullanımı, optik sistemler, konkav (-) ve Konveks (+) lenslerin özellikleri, büyüteç, mikroskop, dürbün ve teleskoplar |
| Ders Kaynakları |
1- Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015. 2- Serkan Akkoyun, Tuncay Bayran, Fizik ve Geometrik Optik1-2, seçkin yayıncılık, 2016
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,16 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Işığın Girişimi | Ders |
| 2 | İnce Zarlarda Girişim | Ders |
| 3 | Işığın Kırınımı | Ders |
| 4 | Kırınım kuralları | Ders |
| 5 | Newton halkaları | Ders |
| 6 | Işığın saçılması ve kutuplanma | Ders |
| 6 | Işığın saçılması ve kutuplanma | Ders |
| 8 | Ara sinav | Ders |
| 9 | Prizma açısı, prizma türleri | Ders |
| 10 | Prizma taban yönünün tayini | Ders |
| 11 | Prizmatik Etki, Prizma Diyoptrisi, Prentice Kuralı | Ders |
| 12 | Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri | Ders |
| 12 | Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri | Ders |
| 14 | Genel tartışma | Ders |
| 15 | final | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Girişim ve kırınım kanunlarını tanımlayabilecektir. | |||
| Işığın saçılması ve kutuplanma yasalarını tanımlayabilecektir. | |||
| Polarizasyonun gözlük camlarında kullanımını açıklayabilecekler | |||
| Prizmatik etkiyi tanımlayabilecektir. | |||
| Lenslerin özelliklerini açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Girişim ve kırınım kanunlarını tanımlayabilecektir. | 3 | - | 2 | - | 3 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
| Işığın saçılması ve kutuplanma yasalarını tanımlayabilecektir. | 3 | - | 2 | - | 3 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
| Polarizasyonun gözlük camlarında kullanımını açıklayabilecekler | 3 | - | 3 | - | - | - | 3 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Prizmatik etkiyi tanımlayabilecektir. | 3 | - | 3 | - | 3 | 3 | - | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
| Lenslerin özelliklerini açıklayabilecektir. | 5 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | - | 2,8 | - | 1,8 | 0,6 | 0,6 | 3,8 | 3 | - | - | - | - | - | - |