EN
  • Anasayfa
  • PÖA5028 M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
PÖA5028 - M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları PÖA5028 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN
Ders Veren
Amaç

M.Ö. 1. binyılda Anadolu coğrafyası sınırları içinde tarih sahnesinde yer alan medeniyetlerin tarihsel, kültürel ve arkeolojik kalıntılarının incelenmesi ve bu bağlamda kültürler arasındaki benzerlikler, farklılıklar ve dönemsel yansımalarının gözlemlenmesi dersin temel amacıdır.

Ders İçeriği

Anadolu'da M.Ö. 1. binyıl içindeki Demir Çağı sürecindeki uygarlıklar.

Ders Kaynakları N. Cahill (ed.), Lidyalılar ve Dünyaları, İstanbul, 2010.
S. Alp, Hitit Çağı’nda Anadolu, İstanbul, 2001.
Kollektif, Friglerin Gizemli Uygarlığı, İstanbul, 2007.
K. Köroğlu, E. Konyar (eds.), Urartu: Doğu’da Değişim, İstanbul, 2011.
C. Brixhe, M. Lejeune, Corpus des inscriptions paléo-phrygiennes 1, Paris, 1984.
C. Brixhe, "Corpus des inscriptions paléo-phrygiennes Supplément II", Kadmos 43, 2004, 1-130.
W. H. Buckler, Sardis VI Part II: Lydian Inscriptions, Leyden 1924.
Leyden 1924. E. Littmann, Sardis VI: Lydian Inscriptions, Leyden, 1916.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 187
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,33
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve Kronolojiler Ders
2 Thraklar Ders
3 Mysler Ders
4 Hellenler Ders
5 Bithynialılar Ders
6 Paphlagonia ve Pontos Ders
7 Lykialılar Ders
8 Karialılar Ders
9 Assurlular Ders
10 Urartular Ders
11 Phrygler Ders
12 Lydialılar Ders
13 Persler Ders
14 Geç Hitit Şehir Devletleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması 3 3 3 3 3 3 3 3
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması 3 3 3 3 3 3 3 3
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması 3 3 3 3 3 3 3 3
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi 3 3 3 3 3 3 3 3
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması 3 3 3 3 3 3 3 3
Ortalama Değer 3 3 3 3 3 3 3 3