Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları | PÖA5028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
M.Ö. 1. binyılda Anadolu coğrafyası sınırları içinde tarih sahnesinde yer alan medeniyetlerin tarihsel, kültürel ve arkeolojik kalıntılarının incelenmesi ve bu bağlamda kültürler arasındaki benzerlikler, farklılıklar ve dönemsel yansımalarının gözlemlenmesi dersin temel amacıdır. |
Ders İçeriği |
Anadolu'da M.Ö. 1. binyıl içindeki Demir Çağı sürecindeki uygarlıklar. |
Ders Kaynakları |
N. Cahill (ed.), Lidyalılar ve Dünyaları, İstanbul, 2010.
S. Alp, Hitit Çağı’nda Anadolu, İstanbul, 2001. Kollektif, Friglerin Gizemli Uygarlığı, İstanbul, 2007. K. Köroğlu, E. Konyar (eds.), Urartu: Doğu’da Değişim, İstanbul, 2011. C. Brixhe, M. Lejeune, Corpus des inscriptions paléo-phrygiennes 1, Paris, 1984. C. Brixhe, "Corpus des inscriptions paléo-phrygiennes Supplément II", Kadmos 43, 2004, 1-130. W. H. Buckler, Sardis VI Part II: Lydian Inscriptions, Leyden 1924. Leyden 1924. E. Littmann, Sardis VI: Lydian Inscriptions, Leyden, 1916. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,33 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve Kronolojiler | Ders |
2 | Thraklar | Ders |
3 | Mysler | Ders |
4 | Hellenler | Ders |
5 | Bithynialılar | Ders |
6 | Paphlagonia ve Pontos | Ders |
7 | Lykialılar | Ders |
8 | Karialılar | Ders |
9 | Assurlular | Ders |
10 | Urartular | Ders |
11 | Phrygler | Ders |
12 | Lydialılar | Ders |
13 | Persler | Ders |
14 | Geç Hitit Şehir Devletleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |