EN
  • Anasayfa
  • SCT5005 Duvar Seramiği I (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5005 - Duvar Seramiği I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Duvar Seramiği I SCT5005 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Elif AĞATEKİN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Prof. Elif AĞATEKİN
Amaç

Yüksek lisans düzeyindeki öğrenciye iç ve dış mekanda yer alacak estetik yönü kuvvetli duvar seramiklerini uygun teknikle şekillendirme, renklendirme ve montaj tekniği becerisini kazandırmayı amaçlar.

Ders İçeriği

İç ve dış mimari yüzeylerde çevresiyle uyumlu özgün eser ürünleri çıkarabilme, iç ve dış mimaride yer alan yüzeyleri dengeli biçimde değerlendirme, duvar seramiğinin gerekliliğine göre bisküvi pişiriminin yapılması, sırlı pişirimin yapılması, montajının yapılmasını dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları Zehra Çobanlı, (1996) Seramik Astarları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları No: 15 *Ayşegül T Özen, (2002) Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'inde Seramik Temel Sanat Eğitimi-II. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları No: 29 * Sibel Sevim, (2003) Seramik Dekorları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları No: 30 *Konuyla ilgili internet sayfaları
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul
Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway
Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 7 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 8 5 40
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 197
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,73
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çağdaş seramik sanatında dünyada söz sahibi olan sanatçılar, son eğilimler ve ifade olanaklarının çeşitliliği konusunda öğrencilere bir sunum ile bilgi verilir. Her öğrencinin kendisini en iyi biçimde ifade edeceğini düşündüğü bir kavram belirlemesi, bu kavram ile ilgili derinlikli bir araştırma yapması ve önceden çalışılmış örneklerin araştırılması, istenir. Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir.
2 Öğrencilerin belirledikleri konu ve kavramlarla ilgili yaptıkları araştırmalar değerlendirilir. Kavramın biçimselleştirilmesi detaylı biçimde tartışılır. Öğrenciler, eskiz çalışmalarına yönlendirilirler.
3 Yapılan eskizler tek tek tüm öğrenciyle ayrı ayrı ilgilenilerek değerlendirilir. Biçimlendirme aşamasında kullanılacak yöntem konusunda tartışılır. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında öğrenciler bilgilendirilirler.
4 İfadeyi en yüksek düzeye taşıyacak yönteme karar verilir. Süreç içerisinde karşılaşacakları teknik zorluklar tekrar tekrar irdelenir. Her öğrenci en az 10 parça eserden oluşacak kişisel sergisi için yoğun biçimde belirledikleri kavram çerçevesinde birbiri ile uyumlu bir seri eskiz oluşturur.
5 Hazırlanan eskizlere bağlı olarak 1m2 lik alanı kaplayacak duvar panosunun biçimlendirme çalışmalarına başlanır.
6 Duvar panosuyla ilgili çalışmalara devam edilir.
7 Duvar panosu biçimlendirmesi tamamlanır, bisküvi pişirimi öncesi kurutmaya bırakılır.
8 Ara Sınav’da öğrencilerin, kavrama bağlı olarak oluşturdukları tasarımları ve biçimlendirmesini tamamladıkları duvar panosu değerlendirilir.
9 Öğrenciler, belirledikleri kavram için hazırlanması planlanan 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili sürece başlarlar.
11 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder.
11 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder.
12 Öğrenciler bu hafta içinde, tasarımlarına bağlı olarak yakalamak istedikleri etkilere bağlı olarak; kullanmak istedikleri sır, oksit, dekor veya pişirim tekniği ile deneme çalışmalarını başlatır. Kullandıkları malzemeye uygun olarak deneme plakaları hazırlar, üzerinde sır araştırmaları ve alternatif pişirim teknikleri denenir.
13 Hazırlanan formların rötuş ve kurutma işlemleri bitirilir.
14 Hazırlanan formların bisküvi pişirimi yapılır. Çalışmalar teknik ve estetik açıdan, öğrencinin gösterdiği performansa göre değerlendirilir.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar.
Sanatsal birikiminin farkına varır.
Özgün sanatsal formlar tasarlar
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer.
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -