| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Duvar Seramiği II | SCT5006 | 2 + 1 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Elif AĞATEKİN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yüksek lisans düzeyindeki öğrenciye iç ve dış mekanda yer alacak estetik yönü kuvvetli duvar seramiklerini uygun teknikle şekillendirme, renklendirme ve montaj tekniği becerisini kazandırmayı amaçlar. |
| Ders İçeriği |
İç ve dış mimari yüzeylerde çevresiyle uyumlu özgün eser ürünleri çıkarabilme, iç ve dış mimaride yer alan yüzeyleri dengeli biçimde değerlendirme, duvar seramiğinin gerekliliğine göre bisküvi pişiriminin yapılması, sırlı pişirimin yapılması, montajının yapılmasını dersin içeriğini belirler. |
| Ders Kaynakları |
Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin belirledikleri konu ve kavramlarla ilgili yaptıkları araştırmalar değerlendirilir. Kavramın ifadesinde yapmakla yükümlü oldukları 5 formun biçimlendirilmesine devam edilir. | |
| 2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
| 2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
| 2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
| 2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
| 6 | Belirlenen kavramın ifadesinde 3 farklı boyda tabak formu hazırlanır. | |
| 7 | Biçimlendirmesi tamamlanan formlar üzerinden değerlendirme yapılır. | |
| 8 | 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir. | |
| 8 | 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir. | |
| 10 | Belirlenen kavrama bağlı olacak 1 adet 15x15 cm ebatında karo tasarımı yapılır ve uygulanır. | |
| 11 | Final | Ders |
| 11 | Final | Ders |
| 11 | Final | Ders |
| 11 | Final | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder. | |||
| Özgün sanatsal formlar tasarlar | |||
| Sanatsal birikiminin farkına varır. | |||
| Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar. | |||
| Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |