EN
  • Anasayfa
  • SCT5006 Duvar Seramiği II (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5006 - Duvar Seramiği II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Duvar Seramiği II SCT5006 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Elif AĞATEKİN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Yüksek lisans düzeyindeki öğrenciye iç ve dış mekanda yer alacak estetik yönü kuvvetli duvar seramiklerini uygun teknikle şekillendirme, renklendirme ve montaj tekniği becerisini kazandırmayı amaçlar.

Ders İçeriği

İç ve dış mimari yüzeylerde çevresiyle uyumlu özgün eser ürünleri çıkarabilme, iç ve dış mimaride yer alan yüzeyleri dengeli biçimde değerlendirme, duvar seramiğinin gerekliliğine göre bisküvi pişiriminin yapılması, sırlı pişirimin yapılması, montajının yapılmasını dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul
Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul
Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway
Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul
Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul
Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway
Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul
Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul
Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerin belirledikleri konu ve kavramlarla ilgili yaptıkları araştırmalar değerlendirilir. Kavramın ifadesinde yapmakla yükümlü oldukları 5 formun biçimlendirilmesine devam edilir.
2 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
2 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
2 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
2 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
6 Belirlenen kavramın ifadesinde 3 farklı boyda tabak formu hazırlanır.
7 Biçimlendirmesi tamamlanan formlar üzerinden değerlendirme yapılır.
8 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir.
8 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir.
10 Belirlenen kavrama bağlı olacak 1 adet 15x15 cm ebatında karo tasarımı yapılır ve uygulanır.
11 Final Ders
11 Final Ders
11 Final Ders
11 Final Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder.
Özgün sanatsal formlar tasarlar
Sanatsal birikiminin farkına varır.
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar.
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -