EN
  • Anasayfa
  • SCT5000 Tez Çalışması (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması SCT5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN Prof. Kadir SEVİM Prof. Elif AĞATEKİN Doç. Mine POYRAZ Doç. Leyla KUBAT
Amaç

Yüksek lisans Tez Aşamasındaki Öğrenciyle Tez Yazım Aşamasında Koordineli Olarak Çalışma Yapmaktır.

Ders İçeriği

Yüksek lisans çalışmalarını bilimsel ve sanatsal ilkeler çerçevesinde yürütmektir.

Ders Kaynakları "The Ceramic Surface" - Matthias Ostermann
"The Unknown Craftsman: A Japanese Insight into Beauty" - Soetsu Yanagi
"The Art of Contemporary American Pottery" - Kevin A. Hluch
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 14 280
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 14 14 196
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 510
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması Ders
2 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi Ders
3 Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi Ders
4 Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi Ders
5 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması Ders
6 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
14 Tez deneyleri ile ilgili son verilerin değerlendirilmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. 4 4 5 3 4 3 5 5 5 2 2 - 4 5 4
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. 4 4 5 4 5 4 3 2 4 5 4 4 5 5 4
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir. 3 4 4 5 5 4 4 4 3 5 2 4 3 5 3
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir. 4 5 5 5 3 4 4 3 3 4 4 5 5 5 4
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. 4 2 5 4 5 3 5 4 3 4 5 3 4 5 4